fredag 1 november 2013

Som en ny människa....

Jag är sådan när det gäller att klippa mitt hår att jag tycker att "det är väl fortfarande rätt hyfsat" för att nästa dag titta mig i spegeln......INTE EN DAG TILL jag står ut.......Jag måste klippa mig NU!!

Sen en tid har jag ändrat lite på frisyren och har nu snedbena/snedlugg som jag spayar lite på.....och därför har jag inte märkt att luggen blivit så lång så att jag ser ut som en Halloweenhäxa! Här är håret nytvättat och jag har inte "gjort något åt det ännu".








Tyvärr har jag det senaste året tappat mycket hår så jag tycker att det är tunnare men jag får ju skylla mig själv som inte gått till frissan tidigare för glesa slitna toppar är ju ingen hit.  IDAG är jag mer än nöjd med Helene på Agaton Sax som har ett "trollerisax".

Nu ville jag inte hem och lag mat utan jag köpte färdigt av vår förnämliga Fiskhandlare. Han gör själv denna jättegoda gratäng med lax i lime, räkor i underbar sås. Och bara 65 kr! Måste köpa något där åtminstone till varje helg.....

En eller 2 bilder på fisken.....jag har ingen alls!

Jag vet inte hur många av er som läser GP, papperstidningen/GP nätet, men jag kan INTE låta blir att länka till den här artikeln som handlar om gårdagens skottlossning här i Gbg trots att jag försöker att inte skriva om så mycket negativt.....LÄNKEN TILL ARTIKELN HÄR
På denna gata bodde jag när jag först flyttade till Gbg. Det är en radhuslänga i en av de mest fridfulla och, iallafall vad jag känner till , trevliga lugna stadsdelen i stan. Jag flyttade sen till  "villan"  i samma stadsdel, inte alls långt därifrån, innan det blev flytt till Lyan.

Räknar med att detta är en engångshändelse !

Mycket att välja på i "dumburken".....men det blir väl Postkodmiljonären och Skavlan och kanske filmen "Will Hunting" som fått 4 * av Mats J. Han slösar inte med * men jag vet att han gillar våld....men det finns ju stänga-av-knapp.

Önskar lugn och skön mysfredag till er som tittar in!







6 kommentarer:

  1. Lovar dig att gubbarna var jättegoda. Verkar som det har varit skottlossning igen i GBG.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Det är ju inget kul, detta skjutande . Det har ju blivit som i Vilda Västern hos Er.
    Är det religions bråk kanske ? Så snygg Du är med denna lugg Maj.
    God fortsättning nu i helgen. Så god gratängen verkade, och billigt med
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Haha, precis där är jag med mitt hår nu också! Och färgen, jag bleker slingor sedan väldigt många år tillbaka och nu är det dags, men så vill jag passa in det till vissa händelser också och nu är det besvärligt......! Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Så fin du blev i håret! Det är dags för mig att besöka frissan också, men jag bara skjuter på det hela tiden och tar fram saxen och klipper luggen själv. Men, snart så ...
    Fiskgratäng - åååh, så gott!
    Ha en fortsatt trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  5. Så söt Du är!
    Och så fin du blev.

    Fiskgratängen ser jättegod ut.
    Gillar sån, jag också.
    Eller lax i ugnen, med sånt där osttäcke på...kommer inte ihåg just nu vad osten heter som jag brukar ha...och kokt potatis till.
    Hoppas att du fick en smaklig måltid i lugn och ro, utan skottlossning inpå knutarna, för det verkar som sagt hände lite då, och då där neröver.

    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  6. Härligt att få frissera sig det känns ju som man blev an ny människa.Det behövs ibland. du fick ju en fin frisyr. Jag är också så dålig på att gå dit 2-3 ggr om året för mig. då kan du tänka dig hur jag ser ut mellan det..
    ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera