fredag 29 november 2013

Problem med glasögonen.........

Förra året köpte jag nya glasögon (usch vad dyra de är!) . Hade tidigare bara läsglasögon hemma och någon typ av progressiva på jobbet.
De nya har aldrig riktigt fungerat men av olika skäl har det inte blivit av att gå tillbaka till optikerna. Dumt!
Dessa är progressiva och skulle fungera till allt, läsa, datoravstånd,tv........men i verkligheten har de inte fungerat alls.
Har dragit dem upp o ner över näsan för att kunna läsa men tröttnat och använt mina gamla .......och trasslat med två par senilsnören.....grrrr

Nu har ju Synsam haft reklam att det var ½ priset på bågar tom 29 nov, idag alltså. Så iväg till affären om jag skulle bli tvungen att skaffa nya igen........jag fick en tid till samma optiker som tidigare nästa vecka. Ser fram emot det.

Hade en del andra ärenden också men snart kände jag att det var dags att fika. När jag handlade på Almedals senast fick jag som rabatt/gåva möjlighet att" fika" hos dem på vån II. Ett café i min smak!
Tror inte de har några bullar odyl utan praliner är det som gäller!


Jag tog te och en underbar pralin men de serverar en jättefin buffé för 115 kr på em. . Den kan jag rekommendera för det så supergott ut med bröd,ostar,frukt,praliner mm
Länk för mer info om verksamheten  HÄR.
Köpte med mig en "adventspralin" att njuta av i helgen.
Gullig bild på deras broschyr

Sen passerar jag , som så ofta, en av de finaste blomsteraffärerna i stan . Jag vill ta med hela affären hem! Tänkte mig en Amaryllis i kruka men såg ingen och  hade inte tid att vänta på min tur så det får bli en annan gång.
M en ett foto tog jag

Det mörknar fort nu och när jag kom hem såg jag till min glädje att de tänt en adventsgran på gräsmattan precis utanför min altan.


TREVLIG FREDAGSKVÄLL önskar jag er som tittar in hos mig!

3 kommentarer:

  1. Du hinner med så mycket så jag bliver imponerad. Glasögon måste man ju ha
    ordentliga, det håller jag med dig om.
    Trevlig första Advent och ha det gött

    SvaraRadera
  2. Hej Maj ...nu ramlar jag in i din härliga blogg. För några år sedan drabbades jag av precis samma sak...glasögon som inte fungerade. Bytte glas 5 ggr. Efter ytterligare 2 år var jag tvungen att göra en synundersökning för att köpa nya och fick reda på ( jag bytte optiker ) att jag hade starr och fick remiss till ögonläkare. Ett halvår senare är jag opererad. Och ser så bra!! Sedan funderar jag om inte du har ångerrätt/reklamationsrätt, när de inte fungerar!!! Synsam brukar vara bra, tycker jag.
    Ställa krav är viktigt!
    Kram - en 42-a

    SvaraRadera
  3. Det där med glasögon...jaadu...
    Jag har två par, och nu använder jag ingetdera.

    Önskar Dej en fin advent.
    Kramen från Eva

    SvaraRadera