onsdag 27 november 2013

Frölunda Torg.........

Passade på  att utföra en hel del tjänster på Frölunda Torg, det stora köpcentrat när mig, när jag ändå inte ville jobba med Tummen bland växter och jord......Länk till Frölunda Torg HÄR

Självklart var det redan julpyntat i lokalerna och butikerna........





Efter uträttade bankärenden, skickat ett paket som jag sålt på Tradera blev det en tur till Systemet för att köpa en flaska vin till en ny omgång glögg. Och denna gång ska jag inte använda hammaren till mortel.
Jag märker hela tiden hur dyrt det är för mig att komplettera allt jag saknar i Lyan ........och inte visste jag att en så självklar sak som en mortel var så dyr......och fanns i en uppsjö av modeller

Men jag fastnade för denna som jag ska ha framme hela tiden....

Jag har ofta morgonrock på mig men äger ingen Mysdress och har inte gjort sen jag flyttade till Gbg för ca 30 år sen. Så när jag såg denna i ett skyltfönster tyckte jag att jag var "värd den"......Har den på mig nu och den är jätteskön!


Jackan är mönstrad med enfärgade byxor till......

När jag kom hem var jag ganska trött men piggnade till när jag möttes av ett kuvert med känd handstil



Kan jag annat än bli glad som har en sådan vän! Tack för överraskningen W




4 kommentarer:

  1. Maj! Du är inte bara viktig. Du är också värdefull. Det var en fin mortel du hittat. Mycket snyggare än min som är i marmor. Den står gömd i ett skåp. Mysdressen ser helt ljuvlig ut. Gosig o mjuk, precis som mys ska kännas.

    Mys & Må!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. jag håller med Monica jättefin dress Maj. Så bra att du har en mortel nu, ha det
    bra och vi hörs lite senare . ha det så bra. kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Snygg mortel och mysdressen ser bara för ljuvlig ut, den kan du säkert mysa i dygnet runt om du nu så vill :)
    Kul med trevlig post!
    Trevlig 1 advents helg till dig!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Superfin dress. Förstår att du myser runt i den.
    Hopps du får en riktigt härlig första advent
    AC

    SvaraRadera