måndag 11 november 2013

Lugn dag i Lyan......

Pysslat med lite av varje som behöver göras....tvätta tex.

Men mina tankar går till offren för tyfonen....ingen el, inget vatten och ingen mat, döda nära och kära mm. Människan måste vara stark för att kunna klara av något liknande......Finns ett talesätt som är : "Man får den kraft man behöver".....och det kan passa in här!

Själv har jag några små irriterande blåsor på tungan som gör ont och gör det svårt att äta. Jag nästan skäms med tanke på det jag skrev nyss att nämna det.......men vad kan väl passa bättre på menyn än favoritsoppan (skrivit om den förr).......och det var en speciell känsla att smyga ut på altanen i mörkret med ficklampa och plocka färsk persilja!







Jag tycker mycket om soppor och de går ju så fort att fixa till.....man tar vad man har och sen fram med mixerstaven. Det går nästan inte att misslyckas!






Jag köpte ju ett bokpaket häromdagen och idag passade det bra att börja med en ny bok. Läser ofta flera samtidigt.
Vilken skulle jag ta ? Det blev den nya boken av "GW"......jag gillar honom skarpt och redan när jag läst ett litet antal sidor kände jag......precis den här boken passar mig idag. Evert Bäckström med Supersalamin......undrar varifrån GW får alla sina ord och uttryck?  Ska bli spännande att läsa den......

Sen har jag ett litet tips som jag tycker är bra. Ibland blöder jag näsblod , inte så mycket, men ändå.....och då tar jag fram mina RÖDA servetter

Inte bara till Jul




Det ser inte alls otäckt ut /syns nästan inte när jag torkar mig med dessa och jag tror att många barn som blöder (ramlar och slår sig mm) har nytta av mitt tips. Gäller förresten även vuxna......

Fortsatt trevlig kväll önskar jag


3 kommentarer:

  1. Det kan ju inte vara bra om Du har näsblod ofta. En del säger ju det är nyttigt,
    men du kanske är lite trött.
    jaa jag kan inget om näsblod, men var rädd om Dig

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. De flesta i vårt land har inte mycket att gnälla över, men tyvärr är det väl så att man är sig själv närmast. Vad kan man göra för människor i nöd. Skänka en slant - mer kan man inte göra. Sen ska vi vara tacksamma att vi har mat, vatten och tak över huvét.
    Jag har också GW Perssons bok liggande här. Det ska bli spännande att läsa och det är den första boken av honom som jag ska läsa. Vi har köpt samma bokpaket och vi får se om vi tycker lika när vi läst böckerna.
    Bra idé angående röda servetter.
    Ny vecka, nya tag.Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Blöder ofta näsblod särskilt på vintern.
    Ha det gott!
    Marie

    SvaraRadera