fredag 15 november 2013

Hämtat mina glöggmuggar och ett impulsköp blev det.......

Det billigaste för mig är att stanna hemma i Lyan men det är väsentligt mysigare och roligare att åka in till city.......Blå Galleriet som jag skrivit om förr är ju en av mina favoritbutiken och där hade jag nu reserverat glöggmuggar mm som jag skulle hämta idag.......jag gillar att det är fat till för där kan man lägga sin sked alternativt pepparkaka.......visst är de julstämning över dem?








Hon har sååå mycket snyggt i butiken, mycket franskt, och dessa julkulor/prydnader var jag sugen på......Tänkte kanske hänga någon i min nya taklampa men fn vet jag inte.....






På vägen till butiken passerar jag Almedals och vem kan motstå en sådan kudde? Inte jag iallafall.....mycket nöjd med mitt impulsköp! Äkta fårskinn från Island.



Tog en sväng i Viktoriapassagen innan jag åkte hem igen. Det var Pandoras specialbutik som lockade. Jag har problem med att fingrarna ändrar "storlek" ibland från dag till dag......svullna knogar och mina fina ringar går inte på, smala knogar och ringarna ramlar av.......tänkte att Tomten hade uppmärksammat detta och därför ville jag kolla om jag kunde hjälpa honom på traven.....(Tomten är i dessa tider alltid en han för mig)



Finns mysiga affärer där
Om Tomten inte gillar denna ring så kanske han hellre gillar att jag gör om min mors ringar så att jag kan använda dem......det har jag gjort med min pappas ring och i den finns nu gravyren kvar att titta på. Väldigt mysigt!

Det var en mysig tripp med lyckade inköp och fönstershopping i väntan på kvällens match. Jag håller på att Zlatan är bättre än Ronaldo men det blir en spännande kamp, hoppas jag iallafall. Annars får Skavlan ett besök av mig.

Trevlig kväll önskar jag!

4 kommentarer:

  1. Jisses så snygg Glöggservis, så trevligt med fat till med. Så vackert med alla blommor
    var det i passagen ? Ringen var ju underbar, är det vad Du tänkt, eller är det din? Jag hänger inte med ibland, tänker Du eller har du. Det kanske klarnar för mig varefter.
    Bloggen var jättefin i dag Maj, så himla snygg. Jaa vi håller på Zlaten, mer kan man ju inte göra.
    Den andra matchen är ju på tisdag sen i Sverige. vi håller på de blågula förstås.
    kram Harriet

    SvaraRadera
  2. Så mysiga butiker, och kudden älskar jag. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Fin servis hoppas glöggen smakar extra god i den fina! :) Mysiga butiker och mycket fint att titta på och ev köpa.
    trevlig helg! Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Glöggmuggarna var ju jättefina, men ÄKTA fårskinn ska väl vara från Gotland! ;)

    Visst är det roligt att handla något nytt inför julen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera