lördag 2 november 2013

Många tankar denna helg.....





Många är de tankar som kommer och går denna helg......Jag har inga syskon så min lilla kärnfamilj var " mamma, pappa och jag".
Jag minns mina föräldrar bara med glädje ! De var gifta i 40 år och jag är övertygad om att de var lyckliga med varandra.....
Vi var en mycket enkel familj som levde som de flesta "arbetarfamiljer" under min uppväxt. (född 45). Och jag har många fina speciella minnen som illustrerar detta.

De fanns alltid där för mig och trots att vi inte var "så stora i orden" med "jag älskar dig lilla mamma/pappa" och samma tillbaka visste  vi och kände det ändå!


7 kommentarer:

  1. Så märkligt Maj...vi har som väldigt likadan uppväxt också.
    Det är vemodsfint, med alla minnen en sån här helg.

    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  2. Det var vackert Maj, med de orden om dina föräldrar. Du har talat många gånger
    på detta vis om dem, och hur bra Ni hade det.
    Jag hade ju våra vänner från Göteborg som var här, det blev ju många minnen att
    tala om ,både glada och sorgliga, men så är ju livet i min ålder.
    God fortsättning nu >Maj på denna helg.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  3. Man kan visa på så många sätta att man älskar någon utan att säga det med ord. Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Din barndom verkar väldigt lik min.. Jag har en bror och en syster men de är 14 och 15 år äldre än mig så från det jag började komma ihåg var det bara mamma, pappa och jag. Syskonen flyttade ut tidigt.
    Tyvärr kan jag inte besöka föräldrarnas grav så ofta eftersom den finns uppe i Östersund.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert inlägg Maj! Jo, nog minns man och tänker efter lite extra en så här helg. Något som nog är bra för alla. Lite eftertänksamhet och stillhet är nog bara bra i denna numera så snabba värld.

    Skön söndag!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  6. Önskar att fler barn fick med sig den känslan genom livet....Ord är ord men i handling visar man...Kram

    SvaraRadera
  7. En fin familj! :) Min familj var som din, mamma pappa och 1 barn, denna helg saknar jag dem mer än vanligt! Har ju tre söner själv för jag sa alltid att fler än 1 barn ska jag ha :) Visst var det fördelar va ensam barn men även många nackdelar...
    Kram Maja

    SvaraRadera