torsdag 21 november 2013

Det blev Majsan's glögg.......

Så var det dags att fortsätta med Glöggen á la Kerstin.....Kryddorna skulle silas ifrån. Vin,strösocker och vaniljsocker värmas (ej koka).........
Ni har redan räknat ut det eller hur........jag hade inget vaniljsocker och vi har ingen affär i närheten.....

Jag trodde jag hade det men det var strösocker, eko/vanligt, rörsocker osv och ett paket Florsocker....vad gör jag nu då? Ta florsocker eller inte? Blir det inget gott nu när vaniljen saknas....

Jag tog det jag hade. Vad är det värsta som kan hända? Ja, det är väl att jag får slänga det tänkte jag.....MEN det blev jättegott enligt min smak, men troligen inget för den som inte gillar så sött. Man kan ju spetsa till det efter personlig smak nu efteråt!

Jag ska göra en ny omgång och då kan ju jag ha "glöggtävling" med mig själv......





Imponerad över att det blev så gott och gick så fort att göra. Nu har jag döpt om denna varianten till Majsan's Glögg......(man vill ju inte vara sämre än kändisarna Maria M, Per Morberg mfl som har egna märken)

Ska bli spännande att smaka efter ca en vecka........

4 kommentarer:

  1. Haha! Så härligt med egen glögg. Majsans glögg låter supergott. Ditt märke låter godare än Morbergs :o)

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Jag önskar så att jag kunde lära mig att tycka om glögg! Men nu har jag kommit på att jag skall göra glögg på äppelsaft med vitt vin i, det tror jag att jag skulle tycka om!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Du ger Dig i varje fall inte så lätt. Vad det smakar spelar ju ingen roll, Glögg är ju glögg. Jag har systemets glögg, och Konsums alkoholfria, för dem som kör bil.
    Men som Du sa Du kan ju spetsa din glögg lite. Hurra för dig, skam för den som ger sig, och det gör ju inte Du. Ha det så bra

    SvaraRadera
  4. Det låter inte alls dumt. Jag får kanske testa det till jul. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera