lördag 30 november 2013

Pyntar i lugn och mysig takt......

Börjat pynta så smått och jag är nöjd hittills........nödvändigt att flytta om lite bland småborden och en stilla undran över varför det finns så få eluttag i ett rum....men så var det kanske på 60-talet när huset byggdes.

Ny får ni följa mig när jag pyntar

Äkta Westergaard o Kovac ljusstake
Tomtarnas gömställe
En del hade inte flyttat med och andra har flyttat in

Det ser mysigt ut med den lysande Tomten som skiftar färg utan att blinka så jag blir störd
Ibland har jag tur! På ytterdörren finns en dörrstopp och där kunde jag hänga min krans! Den är vacker tycker jag. Enkel och i glittrande snö/silver.




Ja, det är vad jag har hunnit idag . Imorgon blir det köket.........Så här skriver Wikipedia om ADVENT

I min förra blogg skrev jag om hur Julen firades förr och jag försöker länka till dessa inlägg i år
Inlägg från dec 2012






Skål och trevlig kväll önskar jag med lite hemmagjord glögg!
Den som känner för det är ju välkommen att rösta på min "lilla blogg". Man kan ju rösta om och om igen men bara 1 g/dygn. OBS! Frivilligt såklart hälsar Tomtemor i Lyan




6 kommentarer:

  1. Så fint du pyntar och härligt att du har kvar ditt tomtelandskap även om du fått byta ut några tomtar. Önskar dig en riktigt skön 1 Advent!
    kram susan

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att plocka fram alla saker man har varje år och kanske skaffa lite nytt. Krans på dörren är ju så välkomnande
    Ha en fin och fridfull Advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Tack för tröstande ord och kram... nu måste livet gå vidare - trots allt...
    Så fint du gjort inför helgen - ser väldigt mysigt ut hos dig :)
    Önskar dig en fin 1:a advent!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt du gjort! :) Röstar gärna på din blogg men kan du precisera lite under vad jag hittar den för jag orkar inte bläddra igenom allt. Kanske du redan gjort men jag har missat det i så fall!
    Ha en fin 1 a advent!

    SvaraRadera
  5. Fint du har pyntat........

    Trevlig advent!

    SvaraRadera
  6. Så hemtrevligt och julfint du gjort det i lyan!

    Ljusstaken är så fin! Hihihi, skulle kunna var designad av mej faktiskt. För så länge jag kan minnas, eller kanske sedan jag var 5-6 år, har jag ritat hjärtan i samma form. Precis med samma "krumelurer". Jättefint med fyra ljus i stället för 5 el 7 st.

    Ha en fin start på julmånaden!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera