torsdag 14 november 2013

Vilken fin vas jag har......

Om ni är trötta på att läsa om mina lådor och kartonger så lovar jag att det bara är en bråkdel av den trötthet jag känner........men det börjar , törs knappt tro det, minska bland prylarna och jag kan "slå ihop"den ena tomma kartongen efter den andra. (Tack sonen för dagens hjälp)




Idag hittade jag lådan med mina finaste vaser......jag gillar vaser som passar till de blommor jag köper, både i färg och form. Denna är väl vacker och fn tänker jag mig något rött i den till Julen......rosor kanske?


Nu ska jag också försöka sälja en del saker på Tradera . Jag vet att det finns många samlare på TROLL så nu finns möjlighet att fynda detta. Gjort i Sverige enl info och troligen köpt någon gång på 80-talet.


Sen kan ju jag inte låta bli att köpa något.....har inga glöggskedar och har bjudit på några men har tidigare lagt för lågt bud. Nu var det ingen mer än jag som bjöd på dessa från Gense, helt nya, och det beror nog på att de inte är något rött.....110 kr för 11 st.....tycker jag är billigt!





Eftersom jag nu återigen har flyttat in kartonger i Lyan så handlar morgondagen om att packa och sortera enligt principen : Spara i förrådet-använda inne-ev Tradera/loppis eller slänga.......

Kollade med ett öga på Lyxfällan (LÄNK HÄR ) och jag blir helt matt......de har utgifter för otroliga 19000 kr/månad mer än de tjänar/har inkomster för. Sen blir jag lika fundersam varje gång det finns 0 kr på kläder när de i detta fall hade 3 barn....där kan det inte stämma! Tänk bara på hur fötter växer......

NU ska jag mysa med nya Femina!


3 kommentarer:

  1. Go´kväll i Lyan!

    Du gör det jag borde göra. Här behöver verkligen sorteras och rensas. Har såååå mycket saker som jag tröttnat på.

    Vasen är helt enkelt bedårande vacker! Har inte sett någon sådan tidigare.

    Må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Ja, kära nån, alla dessa ting...!
    Tycker att jag känner igen mej i det där som du pysslar med :)
    Här ska vi få förråden fixade, och därför har vi fått den otroliga förmånen att ha fått hit stora containers, och en för elektronikskrot, så nu har det minskat lite till härhemma då.

    Önskar det en god natts sömn efter dagens slit <3
    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  3. LYXFÄLLAN UNDRAR MAN JU OM DE INTE HAR NÅGOT INNANFÖR PANNBENET..DE VET VÄL VAD DE TJÄNAR..Där är habegäret större än
    förståndet, man tror inte att folk kan vara så dumma. Så roligt att Du har lite hjälp i alla fall, jag tycker du har varit enastående i din lilla lya. Bra Maj kram från Hajan

    SvaraRadera