tisdag 26 november 2013

Tummen upp.........


Det blir ju inte alltid som man tänkt sig, eller hur?

Bestämde mig för att röja på altanen.....slänga en del sommarväxter, sopa osv. Innan jag började tänkte jag "inte behöver jag väl glasögon till detta ".......

Men det var feltänkt! Jag skar mig på en glasvas som frusit sönder i botten......och inte såg jag det, men jag kände det genast! Grrrrr det blev en liten ramsa som inte lämpar sig för söndagsskolan som GW Persson skulle kunnat säga.

In och spola vatten på såret, handen högt men när det fortfarande blödde efter en ca 30 min blev det vårdcentralen.....jacket var inte djup och ca 10-12 mm........Inget syddes men ett tryckförband blev det.

TUMMEN UPP för min VC som har drop-in hela dagen (både till syrror och dr ) och plåstrade om mig. Behöver väl inte säga att VC drivs i privat regi.

Det är bra nu men på altanen ser det ut som om en stormvind dragit förbi eftersom jag fick lämna allt som det var......får satsa på att det går bättre imorgon!



7 kommentarer:

  1. Äsch då! Och skärsår som gör så ont! Hoppas tummen kryar på sig snart igen!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. LIlla vän visst är det konstigt med Dig och mig, förra veckan fick jag gardinstången
    i skallen. Körde rullatorn för nära gardinerna. Det gick inte hål, men en liten bula blev det. Gardinen trasslade väl in sig i hjulen. Det har sett snyggt ut i dagens tidning,
    83 årig dam slog ihjäl sig själv med en gardinstång. Natti,natti

    SvaraRadera
  3. Ajajaj... gjorde detsamma - skar mig alltså - i förra veckan. Oj vad fingertoppar blöder.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Aj då! Hoppas att ditt finger mår bra snart och att det läker fint.

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  5. Vad är det man säger, arbetat på egen hand, fast nu var det ju tummen. Dom vårdcentraler som är så att säga privata, varför fungerar dom så bra! Vi har det här i stan också och det är suveränt, dom bryr sig, dom fixar och dom donar och ordnar.
    Tur är väl det.
    Krya på tummen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Ajajaja! Ont! Otur du! Bäst att alltid ha brillorna på du! Tur att det inte behövdes sys iallafall! Här har vi också en privat Vårdcentral, Badhotellet, sååå bra!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Iiiiiiii! Nu blev det en sån där obehagskänsla. Det liksom skär bakom låren. Hahaha, låter ju jättekonstigt med det känns så. Är nog en slags ostyrbar reflex som min kropp har. Hoppas det läker bra och försvinner snabbt!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera