tisdag 9 juli 2013

Hattar på hjärnan...?

Känns som om jag var i city varje dag nu....bäst att passa på när det är så härligt väder och badlivet är inget för mig.....dricker vatten i glas iställlet! Skojar naturligtvis men alla gör vad som passar bäst....

Farmors Fia fyller ju 1 år nu den 15 juli och jag var i city för att bla kolla present. På önskelistan, hon är duktig att skriva redan!, fanns bla gunghäst,duplo mm.
Träffade yngste sonen som förutom att kolla på present skulle köpa ett par skor på rea och det blev en trevlig fikastund vid "Floramor och Krukatös"....Härlig innergård!
På vägen dit passera man ju "Prickig katt" hon med hatten jag såg häromdagen. Vi tittade in....och vilka underbara hattar hon har (naturligtvis mycket annat också) Har ingen aning om varför jag plötsligt gillar hattar!

Har länge önskat ett fodral till min mobil utan att hitta något jag gillar och som håller i många år för olika modeller av telefoner. Det blev "hellre en dyr och bra än än billig som jag inte gillar".....Nu kanske jag hinner svara innan den som ringt lagt på...eftersom jag inte hittar mobilen nog snabbt i väskan. Tror att det egentligen är ett fodral för pass, pengar mm men för mig fungerar det utmärkt!

Igår läste jag på bloggen ANNAS IDEER om en servettbrytning, inlägg 29 juni. Jag kände direkt att detta är något för mig att testa. Så här blev det och jag har satt upp mitt alster på sängen....vad tycker ni?

Dags för vilfåtöljen för det blir många steg när man shoppar......och sen blir det nog så att jag ser Morden i Midsomer om det nu finns någon levande kvar i denna by.....

5 kommentarer:

  1. Hej Maj!
    Vilken härlig butik och du är jättefin i hatten! Visst är det trist när man får typ leta ihjäl sig efter mobilen när det ringer. En smart lösning på problemet du har ordnat och fin var det också. Min mor sa att hon vill ha en mobilväska - en sån man har runt magen men det har jag förbjudit henne att köpa! ☺

    Ha det så gott!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  2. Så mycket trevligt Ni har i Centrum. Jaa, Du förstår när man inte
    har något Centrum, i mitt lilla samhälle, så bliver man väldigt imponerad. Ja det är nog så, ungdomen går ju och håller sina mobiler i handen hela tiden,, för att inte missa något samtal.
    Jag hinner inte heller att svara, men ringer upp förstås.
    Jag ljög lite vi har, Coop-Konsum, En krog, en blomsteraffär och
    en Tobaksaffär, och ett stort Konditori ,så vad gnäller jag om.
    ha det bra, vi hörs. kram Harriet

    SvaraRadera
  3. Nämen se där ja!:) Dy pysslade ju ihop en jättefin pappers-pion!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina namn, Floramor och Krukatös, bara namnet gör ju att man blir sugen på att gå dit. Prickig katt var ju också fint.

    Roligt med 1-års present, Selma fyllde den 6 juni och det blev en liten trädockvagn med Waldorfdocka o ett litet silverhjärta från mormor o morfar. Det går fort! Eller hur, de var ju nyss nyfödda!!!!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är tjusigt med hatt...men när ska man ha det?? Känns som om jag aldrig är riktigt klädd för det...Eller det kanske är en vanesak.
    Men du var väl en hejare på det där med servetter!! Snart blir det svanar och annat vackert vid bordsdukningen...
    Här är det inget fodral till mobilen, det hinns knappt med att svara ändå...och förresten så åker snart mobilen ut, den lever ett eget liv just nu, stänger av sej lite då och nu, byter sida och har sej. sanningen är väl den också att jag gärna vill ha en ny, en Samsung med en bra kamera i...
    Kram kram

    SvaraRadera