söndag 24 november 2013

Gunnebo Slott-Julmarknad

Denna helg var det traditionell Julmarknad på Gunnebo Slott MER ATT LÄSA OM GUNNEBO FINNS HÄR och jag blev så sugen på att åka dit......och det var jag ju inte ensam om

En sångkör fanns på plats, en gammaldags gycklare roade både stora och små , en eldshow
och så hantverkarna förstås










Det är inte minusgrader men ändå blev jag lite frusen så en värmande glögg var jättegott (alkoholfri)






Det började skymma och det var så mysig atmosfär med alla belysning.......






Dags att åka hem till Lyan igen ......med dagens inköp. En jättegod Hallonsylt från Töllås Fårgård och några hjärtan att pryda Julklapparna med..... Töllås Fårgård verkar var ett mysigt ställe och värt ett besök...
Länk HÄR



Bildkrångel naturligtvis men jag hoppas att bilderna hamnat ganska bra i texten.

Nu ser jag fram emot Solsidan och kanske blir det J Falk också om jag inte sett den förr.....

TREVLIG KVÄLL!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Jag skulle också vilja gå på marknad men jag får hålla mig tills jag kommer till Helsinki i december. :)

    Må gott!
    Kramen
    ina

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut! Fint med alla ljusstarkar i fönstren. På vår tur till centralorten såg jag att det är fler o fler som tänder både ljusstakar o stjärnor nu. Jag håller ut ett litet, litet tag till :o)

    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Det var en toppen-söndag Maj. Men trots solen så är det en kall känsla, det tyckte jag med. Bilderna kom så bra, det var inget att klaga på.
    Jag har ju haft Per hemma som hjälpt mig i dag. Jag är nöjd med-
    tack för ditt mail, kram Harriet

    SvaraRadera
  4. Ser kul ut med julmarknad... jag ska försöka ta mig iväg till någon nästa helg :)
    Har just påbörjat ännu en omgång glögg... den första fick vi hjälp med och alla tyckte den var jättegod.
    Kram

    SvaraRadera