tisdag 5 november 2013

Nattmacka.....

Sitter här och smaskar på en Nattmacka och dricker blåbärssoppa till. Det bör väl ge energi!

Idag var jag till biblioteket, skriver om det senare, och sedan gick jag vidare till vår underbara Brödbutik som ligger bara några minuters gångväg därifrån.

När jag kom dit vid ca 15 tiden "gapade de flesta hyllor tomma och det bröd som fanns kvar låg i skyltfönstret. Oerhört poppis att handla här och vill man vara säker på att få sitt favoritbröd får man antingen beställa eller vara där tidigt.

Jag fick köpa ett halvt bröd


skyltfönstret

Fortsatt trevlig kväll önskar jag er som liksom jag är Nattugglor och er andra, om ni inte redan somnat.....God Sömn!


3 kommentarer:

  1. Hej Du lilla Nattuggla , vilket härligt Bageri Ni har. i Askim. Såg Du att jag hittade Aron
    Andersson. Du är så duktig med Dina besök i alla affärer. Att Du orkar, jag var helt
    slut när vi hade varit på alla varuhus. Men då handlade ju jag.
    Ha det bra, Du låter lite piggare tycker jag.
    kram från Harriet

    SvaraRadera
  2. Nattuggla är jag med. Då är det bra med lite böcker och handarbete att variera med.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag är nattuggla men ikväll är jag ensam och sätter mig vid datorn innan tv-tittandet börjar.
    Vad härligt att ha ett så fint bageri i närheten.
    Vi köper inte så mycket bröd. Herrn i huset gillar att baka och helst matbröd. Och jag hejar på. Nu till jul skall det väl bli lite saffransbröd, som jag gillar skarpt.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera