onsdag 6 november 2013

En sväng i city.....

När jag ändå hade annat ärende till stan så blev det en sväng i city också.......Jag har ju fått Glöggmuggar med kanna på hjärnan......Jag har bjudit på de två jag skrev om tidigare men tyvärr blev de för dyra .....

Josephssons, en fin glasaffär i stan, hade en hel del julsaker men till glögg......nja......








Men till mitt tomtelandskap hittade jag dessa. Tänkt mig Rolf Berg men det blev dessa som var ganska bra för sitt pris....




Styrde stegen till NK....men konstigt nog hade de INGENTING som hade med glögg att göra! Men nu började jag bli trött och törstig så en fika paus blev det (lugn restaurang/Cafe i bottenplan)






Dessa blev de inte men de så smarriga ut! Jag tog detta.....




Nypressad juice med Bagel tror jag det hette......Gott!

Ny ork och en sväng igen till Glas och Porslinsavdelningen. Att kopparprylar är superheta har ni väl inte missat så varför inte byta ut sina kastruller och köksmaskinen.....




Vidare till skoavdelningen nb som har en hel del annat. Jag fick ett bra tips här.......
Har en gammal jättefin mockapäls som hänger i förrådet. Den har inte passat tidigare men nu har jag minskat lite i vikt så jag vet inte hur den sitter......Men det kan ju alltid bli ett pannband!!


Jag har en väninna som bara skulle älska dessa skor......




Dessa eller en kopparkastrull.....ungefär samma pris.

Jag nöjde mig mig att gå över gatan till en specialaffär på el och köpte batterier till Lyktan Hade tagit ett foto på vilken sort det skulle vara.
NU, ikväll skulle den lysa.....så mysigt det skulle bli......

Vad tror ni??? Ledlampan som sitter i sitter fast så jag kan inte sätta i ett vanligt värmeljus. Grrrrrr
Helt rätt gissat. Den lyser inte. Tänker inte skriva den lilla trevliga ramsan som jag drog....men ni förstår nog ändå.



Ikväll byter jag nog de tröga gubbarna från landet mot Uppdrag granskning. Våra kära politiker (måste vara något särskilt med Göteborg) har varit ute på "turne" till Cannes.......medan övriga ska dra åt svångremmen och spara......eftersom jag själv är ekonom och pysslat med redovisning mm i "hela mitt yrkesliv" fattar jag ingen ting av detta......Hur svårt kan det vara att fatta om det man köpt är till för Göteborgs kommuns verksamhet eller privata utlägg.....Toblerone säger jag bara!!

1 kommentar:

  1. Maj de små muggarna med hjärtan är väl glögg muggar, och de små skålarna är
    väl till russin och nötter. Du hinner nog bli klar till Advents kaffet skall du se.
    Jag skulle ha gjort så mycket i dag men är rätt trött.
    Det kanske är en dålig dag för mig, man måste ju ha sådana med.
    kram

    SvaraRadera