måndag 27 maj 2013

Nöjd med min måndag.....

Idag kom yngste sonen på besök och det är ju alltid så roligt! Jag tyckte vädret var sådär och dukade till lunch inne men "har man altan och det är fint väder" ska vi sitta ute såklart sa sonen och så blev det!
Skål,skål!

Jag har ju berättat att jag anmält mig till två läsecirklar på biblioteket. Jag har varit en gång tidigare. Då lånade jag två böcker en som vi skulle läst tills idag och den andra till 5 juni. Det har ju varit lite si och så med läsningen den senaste tiden men nu fick jag ju  snabbläsa "Porträttet av dig" och var väldigt nöjd med att ha läst klart den och dessutom förberett mig på vad jag trodde vi skulle komma att diskutera om.

MEN när jag kom dit gick det snabbt upp för mig att jag läst FEL BOK. Denna ska vi prata om i juni och den vi skulle tala om idag hade ju jag inte läst.......

Nu ska det bli intressant att läsa den efter att jag har hört de andra, ca 10 st, berättat om sin läsupplevelse......klart jag kände mig "dum" men det var som det var......

Det som var jätteroligt däremot var att en tidigare arbetskamrat till mig (inte samma avdelning och område) var där. Hon var med mig in i lyan och tittade och tyckte att lyan var helt ok. Själv bodde hon i en trea men började tycka att den var rätt stor och tredje vån utan hiss. Jag är glad att lyan ligger i bottenvåningen!

Jag har ju haft min cykel i mitt förråd men numera är det fullt av flyttkartonger så cykeln har stått i hallen några dagar. Så kan jag ju inte ha det!
Så idag hittade jag vägen till föreningens cykelförråd och där har jag nu kedjat fast min "pärla". Hoppas den får stå kvar nu


Nu är det dags för te och smörgås och den "nygamla" boken.....inget på tv som jag vill se


"Misstag är det vi gör för att lära oss."
Okänd

4 kommentarer:

  1. God Morgon, så lik den yngsta är Dig, tycker jag.
    Du skriver så härligt Maj om dina bravader.
    Jag såg 3 program i går, Sickan Carlsson på em.
    Ett år i vildmarken var väldigt givande,en familj bodde ett år i en stuga utan vatten eller el. Jag avslutade med Fantasterna, som i går gällde ABBA. Jag bliver så imponerad , vilka svåra frågor. Ordspråket Du har i dag, är ju sant. Maj blev din säng klar, har ingen bild sett ännu. ha det så bra lilla vän- Kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Vist är det skönt när man känner sej nöjd med sin dag
    och jag håller med din son är det något så när soligt då ska man sitta ute
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt att sitta ute och äta på altan! På något vis smakar det bättre.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  4. Klart man ska sitta ute då vädret tillåter :) Vi har redan hunnit äta ute flera gånger redan. Nästan fler gånger nu i maj än på hela sommaren i fjol då det var regn och kyla :(
    Läsecirkeln låter intressant
    Ha en fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera