fredag 24 maj 2013

Mycket lugn dag...

Idag har jag inte gjort något särskilt, bara varit hemma och donat lite......trots att jag på min altan bara har en nyplanterad häck med ca "bar jord" några decimeter runt varje planta har det redan börjat växa en hel del ogräs! Vilken otrolig kraft i dessa växter...här behövs ingen gödning eller liknande!

Så jag har varvat lite ogräsrensning med att sitta i min lilla vrå, se foto, för det har blåst rätt mycket idag men där är det lä.







Mina kryddor, persilja, timjan och basilika växer väldigt bra. Det är lyxigt att hämta in färska kryddor till maten!
Jag brukar surfa runt lite på Hemnet både för att kolla priser, objekt och häftiga villkor. Idag stötte jag på denna fantastiska villa och jag kände att det var "synd" att jag nu redan köpt mig en lya.........(skojar förstås)




Om ni klickar på LÄNKEN HÄR får ni se den fantastiska inredningen.......
Jag undrar alltid när jag ser sådana villor till försäljning Varför flyttar de som bott här? Ålderdom, förändrad ekonomi......ja det är ett öde bakom allt.

Ikväll tycker jag det ska bli spännande att se om Maria M kommer att klara sig kvar i Let´s Dance. Jag tror nog det för hon har många, många fans här i Sverige! Skulle man bara bedöma dansen , tja då vet jag inte......Lycka till iallafall Maria och trevlig kväll till er som tittar in hos mig. Tänka sig redan ca 8400 sidvyer enligt statistiken....men inte vet jag om den stämmer?



"Om du tänker för länge på nästa steg kommer
du att tillbringa livet stående på ett ben."
Kinesiskt ordspråk



4 kommentarer:

  1. Hej! Tittade länken, mycket fina bilder! Färska kryddor har jag tänkt också ha men har inte fixat de än!
    Sidvyer, nått vad jag fattar inte alls!
    Önskar dig en mysig helg!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Ja se, ogräs ;*)

    En sån mysig vrå Du har därute på altanen.
    Och jättefin blomstertrappa.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inte klokt, har aldrig sett något så snyggt och vackert. Tack för Du ordnade så vi fick se. Jag tycker Du har så mysigt, som ändå var van vid 7 rum och kök, och Paradis växthuset, Jag tycker du kan så mycket Maj. fixar bildet hit och dit Du är toppen.
    trevlig helg nu och en stor kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Vilket hus... som hittat! :) Det enda jag störde mig på var alla orientaliska mattor, tycker inte om dylika... Jag undrar nog vilka som bott i det huset och vem som har råd att köpa det... nå inte mitt problem ;)
    Vad synd att du inte ser alla mina bilder på min blogg, konstigt!! Jag har inte själv varit med om det på någon annans blogg heller att inte bilderna syns.
    Din altan är så mysig!
    Kram!

    SvaraRadera