torsdag 9 maj 2013

Schalar och skärp är ett måste för mig....

Schalar och skärp, ja det har jag "massor" av....känner mig inte bekväm/klädd utan det och sen är det ett väldigt enkelt sätt att variera enkla, enfärgade baskläder med.
Men trots att jag "i alla år" använt schal önskar jag att jag var bättre på att knyta dem sådär proffsigt som bara vissa kan.....vad gör man då? Goooooooglar förstås!
Jag har tagit foto på några schalar jag har som var och en har sin historia.....

Alltid gillat klassiskt mode. Detta är original
Köpt för pengar jag fick i arv av min farbror som jag minns såväl när jag använder den
Gick på kurs i sidenmåleri och har gjort denna själv. Italientext
Köpt i Florens
En vårfavorit fn
Så visar jag den video jag hittade på nätet och nu är det bara att härma och öva framför spegeln
HÄR kommer länken

Grrrrrrr bildproblemen fortsätter och det är så tröttsamt att inte veta hur inlägget ser ut....jag kan se det sedan via mobilen**
Sista bilden på schalar visar mina favoriter just nu. Rosa och linnefärgad, enkla schalar som jag tycker passar till allt......

** Så här ser min sida ut där jag skriver inläggen...bara så att ni förstår vad jag talar om. Bara att hoppas och hålla tummarna.





Till sist vill jag tacka alla er som tittar in hos mig, nya och gamla följare/läsare och alla ni som lämnar så trevliga kommentarer.

"Äkta generositet är att göra något vänligt mot
en person som aldrig kommer att upptäcka det."

Frank A Clark



5 kommentarer:

  1. Hej Maj!
    Åh vilka läckra sjalar du har! Jag är också en typisk "sjaltjej", man kan inte ha för många:)

    Önskar dig en trevlig helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Maj! Du har verkligen så många fina sjalar! Jag gillar de också och har ganska många i skåpet, använder då o då! Tittar länken gärna senare!!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Hej Maj!
    Bildstrulet kan bero på 1) vilken ledd du tar bilderna på med kameran 2) vilken storlek du väljer på bilden när du lägger upp den.
    När du har lagt in en bild i bloggen och sveper över den med muspekaren kan du välja mellan: liten, normal, stor, extrastor eller ursprungsstorlek.
    Med de bilderna som sväller ut över högersidan på bloggen kan du gå in och välja en mindre storlek och se om det hjälper. Vissa gånger om det är en stor bild, kan man behöva välja att redigera den i ngt bildredigeringsprogram innan den läggs upp!
    Hoppas du blev lite hjälpt!
    Jag gillar sjalar, men tycker aldrig att jag får till dem snyggt på mig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skärp lilla gumman , kan inte denna gumma ha, det är jag alldeled för rund att ha. Schalar älskar jag, jag viker den dubbel, stoppar in en av ändarna i den ögla som bliver, Vips har jag en snygg och
    bulsig schal om halsen.
    Jag har aldrig fyrkantiga, utan jättelånga halsdukar.
    Du har ju verkligen att välja på nu.
    trevlig fredag, vi ses väl på dansen, kram Hajan

    SvaraRadera
  5. Vilken bra video. Själv tycker jag inte det går att variera så mycket men nu har jag överbevisats om motsatsen! :-)

    SvaraRadera