onsdag 8 maj 2013

Är vi ALLTID såå lyckliga.....??

Sitter fortfarande i morgonrocken men har funderingar på att göra mig "klar"....

Spelar Andrea Bocelli på ganska hög volym, är mätt, har läst tidningen rätt noga, surfar runt, läser bloggar mm. Har det rätt bra alltså.....men vill gärna dela med mig av denna artikel som jag hittade via Facebook.

Mia Skäringer skriver mycket klokt här tycker jag
Men det är klart att när någon frågar "Hur mår du....." så är det nog bara en hälsningsfras för vill man VERKLIGEN veta.....??

Jag skulle nog bara le lite, lite grand idag om jag blev fotograferad. Kram på er som tittar in


"Det är inte många som vet hur bra dom har det,
däremot hur bra andra har det."
Okänd

6 kommentarer:

  1. Det där sista stämmer nog ganska bra..
    Gräset är alltid grönare.....

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jaa det tror jag också som Maidi skrev. Däremot tycker jag att man inte behöver tala om allt, för alla. Man kan gott spara lite av
    sin missundsamhet, och ha det själv. Det är så mycket man kan lägga under ordet lycka. Lycka kan ju vara så mycket i världen och inte
    lika för alla. Jag hoppas lilla Maj att Du är lycklig, man hittar
    alltid något att vara lycklig över.
    Bara hur man mår en dag, eller en liten hälsning från någon.
    Lilla Fia gör ju Dig lycklig, eller hur ?

    SvaraRadera
  3. Hej Maj och tack för din hälsning ! - Nej livets väg är inte lätt att vandra. - Så många gånger man har fallit i dom djupa groparna...Och det enda man kan göra är att kämpa sej upp, och hoppas att det blir lättare vandring bakom nästa krök. Det kanske låter som en klyscha,men det finna alltid något att var glad över...Även om de är väldigt svårt att se alla gånger.
    Varmaste kramar till dej ♥
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja, den där frågan...oftast jag VILL veta hur nån mår men....
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Tack för en fantastisk länk, Känns som om vi alla snabbt måste börja ändra vårt sätt att vara annars kommer alla snart att mentalt gå sönder fullständigt. Inte får man vara sjuk, fattig, gammal,ha "fel" vikt eller utseende eller på något sätt vara misslyckad. Jag har ärr både på min in och utsida men VÄGRAR att inte duga. Och dessutom mår jag asdåligt ibland och grinar så jag inte kan visa mig bland folk. Men så är det för alla och vi ska inte inbilla oss något annat. Just idag skulle jag le ganska stort inför fotografen så jag passar på att skicka en glad kram till dig genom etern.En anna dag får du skicka en till mig:) Hoppas din morgondag blir leende och att du får sova gott inatt.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Tack för en mycket läsvärd länk.Det är bra att någon kändis erkänner att hon eller han är som vanliga dödliga. Ordet lycka betyder så olika för oss människor och tyvärr är vardagen oftast inte så lycklig - men det finns dagar eller stunder som värmer i hjärtat och som kan plockas fram när livets känns jobbigt.
    Skulle jag fotograferas idag så visar fotot en rynkig,glåmig och trött tant. Men jag kan styrsla till mig, utseende finns på burk och när jag tagit min dagliga promenad blir jag piggare. Frågar någon hur jag mår - svar: skapligt och tänker det har varit värre.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera