fredag 31 maj 2013

Nu tar jag inte ett steg mer idag.....

Pust!! Jag är så matt så jag orkar knappt trycka ner tangenterna......det har varit en dag med blandade känslor!
Varit hos mäklaren och gjort upp försäljningen av vår villa.....det känns och tar på krafterna. Men det som känns bra är att köparna är en barnfamilj med 5 barn och jättetrevliga. I en så stor villa ska en barnfamilj bo!

Fia var hos mormor idag och där blev jag bjuden på lunch. Mums! Vi tog en promenad i Slottsskogen sen och där var massor av folk. Vilken underbar plats det är....






Det är så grönt och härligt i parken och det känns inte som om man befinner sig mitt i en storstad. Trafiken hördes inte alls. Och vem smälter inte för denna gulliga familj? De blev livligt fotograferade.
Lilla Fia somnade så gott i sin vagn.....i skuggan såklart.




Inte ett steg till började jag med....jag har ofta lite problem med mina fötter/ben som gör det svårt att gå ibland men idag tror jag att jag gått det längsta jag gjort på flera år. Jag är mycket nöjd med dessa siffror!!



 Det innebär att jag nu sitter i vilfåtöljen, igen, och njuter av Let´s Dance....för de dansar otroligt bra tycker jag. Jag har ingen aning om vem som vinner men den unga publiken kanske röstar på en ung idol, Oskar.


"Livet är ett mysterium att uppleva.
Inte ett problem att lösa."
Sören Aabye Kierkegaard


6 kommentarer:

  1. Nu blev jag lite sugen på att plocka fram min stegräknare igen. Jag gömde ju undan den för ett tag sen när jag kände att jag höll för högt tempo. Kanske får den följa med till jobbet i morgon!
    Härligt att ert hus ska övertas av en barnfamilj!

    SvaraRadera
  2. Kära vän, det är väl inte bara benen och fötterna. Det måste ju ta väldigt mycket, känslomässigt också, det är ju inte bara att vifta bort kanske 30 år. livet är bra konstigt,
    men Du har klarat detta så bra. Orka resten med
    det önskar jag av hela mitt hjärta.

    Stor kram från Harriet

    SvaraRadera
  3. Tack för Dina rader hos mej Maj...tror att jag förstår Din känsla där kring avslutet.

    Oj, så Du vandrat...!
    Skönt att Du har en vilfåtölj att slå Dej till ro i en stund nu :-)

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en riktigt skön lördag
    AC

    SvaraRadera
  5. nu är jag här igen, det är tur inte jag har en stegräknare
    som nästan bara är inne nu för tiden.
    tre år av försoffning kan man säga. Det är inte bra, skall försöka komma i gång.
    Tänker på Dig så ofta, du är en liten arbetsmyra.

    kram

    SvaraRadera
  6. Säkert tufft sälja huset du bott i en mängd år! Skönt i alla fall du är nöjd med den stora familjen :)
    Kram!!

    SvaraRadera