måndag 6 maj 2013

Min kommande vän...är det Roboten Hobbit






JAG reagerade starkt när jag läste om Roboten Hobbit......och det tror jag inte jag är ensam om, eller?
I artikeln kan man läsa att Hobbit kan ses som ett komplement till Hemtjänsten och bidrar till ökad
trygghetskänsla......Fruktansvärt är vad jag spontant känner! Hela artikeln kan du läsa HÄR

Och här blir det väl ännu värre!! (Pga bildkrångel är det två foto)

Jag tillhör väl en av dem som inte bara hurrar när jag läser om ny teknik och undrar lite ....var kommer denna utveckling av apparater som ersätter en människa att sluta?? PS. Har hittat en video mm med den dam som hjälp till att testa roboten. Hör henne HÄR

Jag ryser när jag tänker på att Hobbit någon gång i framtiden blir min nya vän !!



”Mänsklighetens dumhet har inte blivit större under tidens lopp,
men dess möjlighet att ge uttryck åt sin dumhet
har allt blivit större.”
Frans G Bengtsson


5 kommentarer:

  1. Hej! Hemskt, tycker jag! Alla människor behöver mänskligt kontakt inte nån robot!!!
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Hej för andra gången idag! :o)

    Jag finner bara ett enda ord för detta! KORKAT!
    Så otroligt dumt!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Usch ingen kul framtid
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Vet Du Maj jag såg den där Hobbit på Tv. Det såg jättelarvigt ut,
    de vinkade åt varandra. Han var på Landet runt, till och med
    Kruusval tyckte det verkade löjligt.
    Skall vi inte ha råd med Hemtjänst längre, vi börjar bli för gamla.
    De kan ju inte slå ihjäl oss hoppas jag. Ja vem vet ?
    Det är mycket man förundras över ., Om man tänker på alla våra
    matprodukter, Som resorna går över halva jordklotet med grönsaker,
    så många länder som är inblandade, oj,oj, Maj Bläää säger jag
    stor kram till dig lilla vän från >Hajan

    SvaraRadera
  5. Det är ju så konstig värld vi lever i då man inte längre kan få mänsklig kontakt....hoppas inte detta är sant.
    kram

    SvaraRadera