torsdag 30 maj 2013

Jag som aldrig förr gillat Panelgardiner....

Så var det dags att ge sig iväg med bussen igen....Jag hade två paket att skicka iväg. Ett som gällde försäljningen av beslagen (Tradera) och en present till nyfödd "lillkille".....
Det är ju omöjligt, iallafall för mig, att inte ta en tur i andra affärer också när man ändå är på G.

Köpte ny telefon som fn står på laddning innan den kan börja användas, troligen imorgon.





Känner mig nästan som en fossil när jag köper telefon till "fast telefoni" men i mitt abonnemang för tv-bredband-telefoni ingår det gratis samtal till vänner som har fast telefon. Och några har faktiskt det ännu.....och billigare att ringa till mobiler också. Tycker det är en ogenomtränglig djungel detta med "vilket abonnemang som är bäst o billigast".....Tar gärna emot tips!

Sen hamnade jag ju på Chilli igen. De har faktiskt jättemycket som är fint och framkallar vill-ha känslan.
Jag är ju långt ifrån klar med lyan och speciellt gardiner har jag inte kommit långt med. Jag gillar och har alltid gillat gardiner som är långa, släpande i golvet gör inget och ALLTID omtag. Men här är så liten plats så nu blev det Panelgardiner för första gången i livet




Det är sååååå varmt idag så fn kan jag inte sitta ute på altanen (nästa köp hoppas jag blir ett parasoll) och finjustering av gardinerna får också vänta. Men jag är rätt nöjd och börjar faktiskt gilla dem.

Beträffande telefonen och bruksanvisning så framkallade den rysningar.....avskyr dåliga bruksanvisningar (eller jag fattar dåligt kanske?) men jag har lovat mig själv att det blir för dyrt att slå telefonen i golvet. Bättre då att avvakta hjälp av någon händig......

Nej, nu blir det någon kall dryck. Inte nyttig kanske men min favorit



2 kommentarer:

  1. Hejsan Maj, det var ju ett jättefint fönster
    Du visar. Det kommer att bli så bra, man vnjer sig.
    Kan Du inte ha en Markis det är rätt bra. Jag ser här att De som bor längst ner har det.
    du får väl prova dig fram. Men tänk så mycket du
    skaffat redan. Jag håller på Dig-
    Kram Harriet

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man plötsligt kan ändra sej, och tycka om något man aldrig tyckt om förr :-)))
    Känner igen det där *fnissar gott*
    Jag tycker att Du har det jättefint i Ditt fönster ~~~

    Det här med telefoner, och mobiler...är lite invecklat.
    Blev jätteglad nyligen när min käre son hade varit och köpt mej en ny, men något gammaldagsigare mobil, exakt lagom för mej att förstå mej på ;)
    Har vanlig telefon också, men pratar väldigt sällan i den. Har ju liksom alltid haft sån, så det är som ett måste, oavsett för mej.

    Till sist, Coca Cola, är gott, ibland ;)

    Fredagskramen
    Eva

    SvaraRadera