tisdag 7 maj 2013

Jag saknar ord......

Först tänkte jag inte skriva något om Kidnappningen av flickorna i Cleveland....men det går ju inte att låta bli känner jag (artikel i Aftonbladet HÄR )
Har så länge jag minns, skrivit om det i gamla bloggen, intresserat mig för Ondska i alla former och mekanismerna bakom.....Och den eviga frågan hur kan det gå så snett för vissa små oskyldiga barn som föds till denna världen? arv, miljö, hjärnskador, sjukdomar mm...?
Tänka sig inspärrade i ca 10 år och bli gravid med en av förövarna....ja, jag saknar ord!

Vi i Gbg , som så många andra, fick ju plötsligt sommartemperaturer. Trots att jag bytt till lite tunnare kläder (gillar inte sommarkläder) så var min outfit alldeles för varm. Eftersom jag var på Frölunda Torg i ett annat ärende och inte hittade vad jag skulle köpa.....så "hittade" jag denna supertunna tröja i linnekvalitet.



Hade inte tänkt köpa någon ny tröja men jag har ju ny tvättmaskin och tydligen lyckats tvätta två av mina favoriter i för varmt vatten så att de krympt lite......då tyckte jag att denna var som gjord för mig idag!
Jag köper alltid/oftast klassiska tröjor och förväntar mig att ha dem i många år och ett favoritmärke är Boomerang. Bilden nedan kommer ur deras broschyr. Härligt eller hur?








”Det är bättre att göra lite gott än mycket ont”
Bertrand Russel

1 kommentar:

  1. Ja usch vilken hemsk nyhet på tv:n idag. Tänk att vara inspärrad i en källare och få ett barn med förövaren. Fruktansvärt. Man finner inga ord över såna här hemska händelser. De sa på senaste nyheterna att förövarens 2 bröder var inblandade i detta också..

    Vilken fin tröja du har köpt. Jag gillar inte heller sommarkläder så jag tycker att det är svårt att finna några "lätta" plagg som jag trivs i.

    Idag har vi haft toppenväder. Satt och solade vid husväggen en stund vid lunchtid så nu är jag röd som en kräfta i ansiktet. :)

    Ha det så gott!
    Kramen Ina

    SvaraRadera