fredag 31 oktober 2014

Farbror doktorn har....

kollat upp mig och konstaterat att jag har fått Rosfeber. Alla vet ju att jag älskar rosor men tyvärr har de inget positivt gemensamt . Finns många varianter av detta har jag förstått och i söndags hade jag inga synliga symtom alls förutom den höga febern . Det var först i onsdags jag såg lite rött  (på låret)som  var både varmt och ömt.

Nu hoppas jag att en kur Penicillin fixar det här. OBS! Bilden fr nätet allltså inte mitt ben detta
http://www.sjuktbarn.com/sites/default/files/se-2-12-1-1.jpgGillar inte att skriva om sjukdomar men tänkte att detta kanske kan vara ett tips till någon som får oförklarligt (för en själv) hög feber och mår dåligt.

I helgen firar många Halloween och jag måste erkänna att jag egentligen inte
gilllar det alls.  En och annan snygg pumpa är väl ok men dessa äckliga godisbitar som liknar ögon, spindlar och annat "äckel", NEJ det är ingen för mig. Men som tur är gör ju alla som de önskar......

Att däremot tända ett ljus Allahelgonadagen , fysiskt på en kyrkogård eller på annat sätt, för att tänka lite extra på de som betytt mycket för en och inte längre finns i livet det har jag inget emot, tvärt om.......

Önskar allla som tittar in i Lyan en trevlig kommande helg hur ni än väljer att fira. Kram tills vi ses igen!

TACKSAM FÖR

11 kommentarer:

  1. Håller med dig i allt om detta. Skulle skriva om detta i min blogg det är en dubbelbottnad helg tycker jag. Det kom ju från USA detta Halloween bestyr.. Jag har väl varit emot någon tangent igen som jag inte skall vara. Min pianolärarinna sa att jag hade fingrar som Tentaklar?? Sonen kommer kanske på söndag får vi se om han kan hjälpa mig. Tråkigt jag hade sådan inspiration att skriva , men tji det gick inte.
    Det var ju synd att Du skulle få detta, men det går ju över så småningom. Sophia har ingen barnsjukdom just nu, ? för de bakterierna tål vi inte heller.. ha ha snart
    Du Maj tål vi inte ett skit.
    kramisar från mig, de smittar inte

    SvaraRadera
  2. Men stackars dig inte sådana sjukdomar ,hoppas det ger med sig .Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  3. Rosfeber är inget att leka med, så var uppmärksam på hög feber m.m.
    Du har väl då börjat med antibiotika, håll dig i still het hemma.
    Min man hade det för typ 6 år sen, han var riktigt dålig med hög feber och värk i benet.
    Han var sjukskriven då 3 veckor, men kände sig dålig länge . . . .
    Nä det är ingen kul 'grej' att skriva om sjukdom, men ibland blir det liksom så ändå.
    Du jag har värk i knä, äter också piller nu, som tur ingen propp eller cysta utan inflammation i knäskålen och någon muskel, använder kryckor tillfälligt, behöver en 'livboj', då känner jag mig tryggare. men det börja vända nu.

    Sköt om dig och ta det lugnt i helgen/ Eva

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Maj!!
    Rosfeber är inget att leka med och kan vara nog så ont och jobbigt. Var rädd om Dig!! och skriva om sjukdomar på bloggen tycker jag bara kan vara bra. Dels info för andra och för en själv kan det mentalt vara gott att få dela med sig.
    Lite glada nyheter! Du har vunnit andra vinst i min utlottning, en ljusstake;) maila din adress, så ska jag skicka den till dig. kanske det kan bli ett litet ljus i mörkret. Min mailadress finns på min blogg.
    Idag tänker vi på våra kära som inte längre finns med oss, jag saknar mamma och pappa så mycket. Jag har gjort fint på deras grav och tänt ett ljus för dem.

    Ha det gott och som sagt, var rädd om Dig!!
    kram lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh så roligt att vara en vinnare i ditt lotteri!! TACK!

      Radera
  5. Bra ändå att du fick reda på vad det var för otyg som drabbat dig. Hoppas nu det vänder och går på rätt håll. Ha det så bra du kan. Kram

    SvaraRadera
  6. Rosfeber, låter verkligen inget vidare.
    Hoppas att du kryar på dig fort Maj <3

    Jag tycker inte att det är fel att skriva om sjukdomar i bloggen.
    Instämmer i det Rutiga pricken skrev.

    Halloween, har jag inget till övers för, men att tända ljus på sina närståendes gravar, tycker jag är fint, och det kan man ju göra när man känner så, och inte på en speciell dag heller.

    Kramen

    SvaraRadera
  7. Skickar en stor krya på dig kram!

    SvaraRadera
  8. Ajdå...Så det var det du råkat ut för:(....Hoppas det lindras fort nu då..

    SvaraRadera
  9. Rosfeber vet jag inte om jag ens hört talas om. Säger som alla andra: Krya på dig!

    SvaraRadera
  10. Rosfeber har jag själv haft flera gånger..Riktigt dålig kan man bli, och en av gångerna fick jag även blodförgiftning. Så var uppmärksam på om inte Penicillinet inte verkar hjälpa...Krya på dej nu och ta hand om dej !
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera