torsdag 2 oktober 2014

Jag vill också byta namn......

Jag har aldrig varit förtjust i mitt namn men när mamma berättade att hon döpt mig efter en god vän hon tyckte så mycket om kändes det ju lite bättre.......genom åren har jag ju liksom blivit trött på alla de skämtsamma människor som grattat mig på namnsdagen i en månads tid.....men undrar vad jag skulle vilja heta i stället?? Har förälskat mig i en parfym som heter Miracle.....nja får fundera på det
Men läste just i en veckotidning om namn som blivit godkända och vilka som nekats som tilltalsnamn. Personligen har jag ju lite svårt för de flesta av dem
Borde inte Mayday ställa till vissa problem eller Krog Elisabeth Berggren.........nu kom jag på att Pedistal kanske kunde vara något för mig. Jag har nämligen 2 st som min pappa har gjort och jag tycker sååååå mycket om dem
Jag har dem framför fönstret i Lyan och jag blir glad bara jag ser dem. Jag gillar speciellt den här
Varför kanske någon undrar? Ja det är så här, att denna Porslinsblomma hade min mamma så jag tänker på mina föräldrar när jag vattnar den!

Vi har haft det härligaste väder här idag och jag har suttit ute och solat näsan en stund samtidigt som jag mumsade på en god smörgås + cider!

Ikväll tittar jag på tv4 och programmet "bytt är bytt". Tyckte mycket om det föra programmet. Spännande och kul att testa sig själv och sina kunskaper inom antik/konstvärlden. "Bytt är Bytt" kan det vara mitt nya namn kanske......hihi




4 kommentarer:

  1. Ica och Decibel kan väl också ställa till det. Hallå Decibel, ta och lugna ner dig.

    SvaraRadera
  2. Jag heter också Maj, dessutom Harriet Eleonora. men vi firar aldrig namnsdagar nu,
    förr gjorde man det mer tycker jag. Hoppas på en bra dag i morgon.
    den som önskar är Hajan

    SvaraRadera
  3. Hej!
    MEN! Jag som tycker att Maj är ett så vackert namn!!!
    Fin piedestal och så roligt med porslinsblomma från din mamma!
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Nu satt jag och fnissade en stund åt den där namnlistan. Man undrar ju lite över hur kul det kan vara att heta Bebben när man är runt 35 år?? Och Ica? Bajen??
    Kram Anna

    SvaraRadera