tisdag 4 november 2014

Känner mig saaaaakta lite bättre........

Tittar in en liten stund.......känner fn att jag är lite lite bättre. Det är väl P-kuren som förhoppningsvis börjar gör verkan och det är inte utan att jag sänder en tacksam tanke till han, den där Alexander Fleming ni vet.
Här är en länk där ni kan läsa lite mer om honom. Klicka HÄR

Igår tittade jag på Sommarpratarna och jag tyckte det var väldigt bra medverkande
Bodil Jönsson är sedan länge en favorit hos mig och jag har en hel del böcker av henne. Kanske dags att läsa om någon av dem.....
Vi har det tristaste gråväder här i Göteborg fn men jag kommer ändå att ta det väldigt lugnt inne en tid så det låter nästan hemtrevligt när regnet smattrar mot fönstret.

Hälsningar från Lyan
 

5 kommentarer:

  1. oh så roligt Maj att Du känner dig lite bättre. Jag tycker ockso om Bodil Jönsson, tänk när det var Fråga Lund förr, så bra det var. Flickan som tog Guld i Paralympics glömmer man inte heller. Sådan tur att man har en TV i allafalll

    SvaraRadera
  2. Utan penicillinet hade det varit besvärligt - tack vare den lever vi längre, tekniken går framåt alltid nya upptäckter varje år.
    Vad bra att det går framåt för dig om ändock sakta.
    Jag käkar ju också en P-kur två veckor, inflammationen i knäet börjar också 'ge med sig', men jag måste tänka mig för hur jag går, särskilt upp o ner för trappor.

    Fortsätt må bättre, kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du börjar bli bättre.
    Ja, vilken uppfinning penicillinet är.
    Igår var Sommarpratarna toppen. Bra idé att läsa om Bodil Jönssons böcker.
    Jag har några stycken i bokhyllan.

    SvaraRadera
  4. Javisst, har vi det grått och trist just nu.. Enda fördelen är väl att det fortfarande är ganska varmt här på västkusten..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Skönt att det går åt rätt håll, det är aldrig roligt att bli däckad en längre tid. Några dagar går kanske bra, då har man förhoppningsvis lite att läsa, men sen blir det också långtråkigt till slut.
    Kan trösta dej med att vädret är inte mycket bättre längre upp i landet heller, det gäller att passa på mellan regnskurarna och rasta hunden.
    Krya på dej och ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera