onsdag 1 oktober 2014

Världsnyheter ??

Jag har slutat att prenumerera på "min " papperstidning för jag anser att den fn är för dyr i förhållande till innehållet. Alltså läser/tittar jag in på diverse tidningar nätnyheter. Och idag har jag på första plats som viktig nyhet Länk till artikeln HÄR




Det här är ju verkligen ett stort och allvarligt  problem.....eller hur?

Aftonbladet denna "trygga o seriösa" tidning rapporterar om de stora brotten....Länk till artikeln HÄR

Rakblad är bland de mest stöldbegärliga.......

*****************************************************************************

Och ni som tittade på Hollywoodfruarna (Jag gjorde det men det borde man ju inte) har väl koll på "Fiffin"....

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta men vi måste väl leva i en rik del av världen där detta bekymrar /intresserar oss ..........((här bortser jag såklart från medicinskt nödvändiga operationer)

Det jag vänder mig emot och undrar över är att stora delar av världen lider av vattenbrist/matbrist mot  att vi inte kan få ha vår trillingnöt kvar......att det är ett litet problem för mig kanske beror på att jag inte tål nötter
.........att snatteri är, som det framställs,  verkar vara viktigare än rån, villainbrott, narkotikahandel mm.... ..

Kanske är jag extra gnällig idag men då får jag väl vara det då!

Har köpt mig en korsordstidning för att hålla de små grå i trim och en Trisslott! Ska bli spännande att åka till Stockholm och "skrapa vinsten i tv".......det kallar jag viktig nyhet.......hihi

 Kram från Lyan



5 kommentarer:

  1. Nej kära Maj du är inte gnällig. Dagstidningen har jag fortfarande men , tycker som Du att den är för Dyr. Fick se i dag att Norrköpingsbor är med i IS. Otroligt och otäckt
    men vi är i minioritet snart i Norrköping, det är andra folkslag där, som styr. Jag har tyckt om mångfalden förut .men man är för gammal och skall inte prata i detta. Det är farligt att yttra sig. En del gnäller redan om Världens barn, men 100:- bliver man ju varken fattigare eller rikare av. Men det känns skönt inombords när man gjort det.
    Nu skall jag snart ha gäster, bara på kaffe men det är roligt att prata bort en stund.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  2. Du måste berätta när du ska skrapa vinstlotten i TV, så jag inte missar det. Ja, milda makter vilka problem de där "fruarna" har. Kram

    SvaraRadera
  3. Rakblad säljs väl vid kassan nuförtiden. Så det kände jag till. Den där trillingnöten har jag sett rubriken på, men gitter inte läsa.

    SvaraRadera
  4. Den där stora papperstidningen är jag urless på också! Men jag har en inneboende som älskar att läsa den varje dag! Det är en högtidsstund för honom. Jag skaffar mig nyheter via radio och nätet och jag tror jag hänger med lite grand i alla fall.
    Det med trillingnöten hörde jag om igår på radion!! Big deal.
    Och Hollywoodfruar tittar jag inte på, jag är en riktigt dålig tv tittare, jag. Men dom har förstås väldiga problem, vad det nu kan vara....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Ja den sista nyheten ser jag också fram emot, att få skrapa i rutan!! För min del lär det dröja, eftersom jag väldigt sällan köper lotter...
    För övrigt är väl allt relativt, men jag håller med om att vissa nyheter saknar värde för min del. Däremot kommer jag ihåg från den tiden man jobbade i butik, att just rakblad var det ett stort svinn på, redigt med pengar blev det i slutändan för butiken.
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera