söndag 26 oktober 2014

Hurra för normaltiden!!

Jag är ingen fan av detta med sommartid.Vi som har så ljusa fina sommarkvällar ändå, varför ska vi ha sommartid. Och oktober känns väl inte som någon sommarmånad precis?

Nej, Hurra för att vi äntligen har fått normaltid igen. Har precis justerat min älsklingsklocka (dator och mobil justeras ju med automatik).....

En trevlig eftermiddag har det varit när jag besökte yngste sonen med försenad födelsedagspresent. Själv blev jag bjuden på mat. TACK för det!
Jag uppskattar verkligen att ha sällskap vid matbordet. Något som var självklart för inte så länge sedan.....men att tiden har gått fattar man vid sådana här tillfällen.




Avslutar en bra söndag med tv. Blir nog  Gunde Svan och en deckare. Har inte bestämt mig än men jag börjar väl titta på Maria Lang och byter till Poirot om jag inte gillar den första. Synd att de krockar  i kanalerna men det är som det är........
Önskar er som tittar in en fortsatt trevlig söndag.




8 kommentarer:

  1. Jag har liksom ingen känsla för varken sommartid eller vintertid, jag har inga rutiner och märker inte så mycket av det. Jo, det gör jag visst, det blev mörkt himla fort idag.....
    Härligt att äta med sin son!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig precis angående växeltiden. >Jag tycker bäst om vintertiden med.
    den passar mig bäst.
    önskar Dig en bra vecka nu, jag har sovit i soffan vid TVn.vaknade nu skönt att jag sover någon gång.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Maj.
    Jag förstår inte riktigt det där heller, för hade vi tiden, och det gick hur bra somhelst.

    Så mysigt att du blev bjuden på middag av sonen.
    Och en fin känsla att ha någon att äta tillsammans med, nu när det inte längre är så i din vardag.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig om det här med tiden. Gubben svor rejält när han skulle ställa om klockan på spisen :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Alltid trevligt när man får tillbaka vintertiden :)

    SvaraRadera
  6. Nu som pensionär bryr jag mig icke, det kvittar mig (oss).
    Livet leker vi gör som vi vill, jabadabadooo . . . !
    Behöver inte titta på klockan längre, det har jag knappt gjort en i våras.
    men däremot tittade jag hela tiden på almanackan där jag alltid skrev mina
    kryptiska jobb schema. Det tog nog ett halv år att bli fri från den ovanan, h hi hi . . . .
    Jag sörjer inte heller jobbet som sådant, jobbade ändå ett år längre, så nu är jag värd mina lediga tid. Vården var och är krävande, sen träffar jag mina kollegor, de som vill
    hör av sig och kommer till mig och vi träffas på många olika sätt. De jobbar ju ännu och många har barn i skolåldern så de får bestämma träfftid, sen finns ju sms.
    Det känns bra att inte bara en person ska höra av sig jämt, det värsta man kan höra är
    'du kan väl höra av dig' eller 'titta till oss nån gång', och aldrig göra det själva.
    Alla har vi lika långt eller nära till varann, jag tror hösten får oss att 'coola ner' oss lite.
    Man behöver lugnet, tystnaden och t.o.m. mörkret för att få tid med sig själv.
    Stackars ni som lever med klockan och allt som måste ske på rutin, men jag förstår
    ändå dig på pricken det där med klockan.
    Jag har inte ens en klocka på mig.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  7. I huvudet på Gunde var bra när Waldner och Thomas Gustafsson var med. Härliga killar och Gunde är så glad. Sedan har jag liksom inte lust med de andra som varit med.

    SvaraRadera
  8. Jag har inte reflekterat över det där med vinter- och sommartid så mycket. Jag bara gör som de säger, när det är dags att ställa om klockan. :))
    Trevligt med sällskap i köket och lagar de sedan maten, så är det ju ännu bättre.
    Kram till dig och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera