torsdag 16 oktober 2014

Idag njuter jag........

Det är stor skillnad mellan att bo i villa/radhus och lägenhet på många sätt. Men ett speciellt sätt är att man inte själv bestämmer över sina värmeelement och därmed inomhusklimatet.
Vad har hänt idag då?

Jo, bostadsrättsföreningen har äntligen satt på värmen! Sett ur ett större perspektiv kan det ju tyckas vara en bagatell men jag som bor på bottenvåningen har sen en tid haft mycket kalla golv, handdukstorken i badrummet har varit kall osv och det ger ingen ombonad känsla. Funderar på att ev investera i någon typ av element
Denna finns på Rusta och jag ska kolla om den bara är till dekoration eller om det är som ett värmeelement också. Var den skulle få plats vet jag inte alls och sen har vi ju det där med sladdar.....

Ute mörknar det ju allt fortare och jag har börjat med mysbelysning ute. Gillar det!

Det finns en del att se på tv ikväll och ett favoritprogram har blivit "bytt är bytt". Spännande och alltid lär jag mig något.

Annars kan jag läsa klart "Analfabeten som kunde räkna".....
Trevlig kväll önskas från Lyan där yllebyxor fn inte behövs (skojar förstås)

3 kommentarer:

  1. Oljeelement lär vara bra, har vi tänkt på att köpa till övervåningen.

    SvaraRadera
  2. Så fin din altan är med lyktan tänd. Så bra att Du fått på värmen, det sköter de bra här i alla fall. min dotter och måg har varit och sagt adjö, nu försvinner de en månad igen.
    Semester på gång. Gud vad jag tycker det är skönt att få vara hemma i mitt lilla hem.
    Skönt när man känner så. Ha nu en bra fredag önskar Hajamn

    SvaraRadera
  3. Ja, fast man kan inte riktigt bestämma när man bor i hus heller......jag har en här som fryser och fryser och själv fryser jag nästan aldrig, jag vill ha öppet ut på altanen även när det är kallt, jag tar på mig och myser då, älskar den kalla luften! Men det är klart, kalla golv är inte kul. Förr hade man väl fotogenkaminer inne, det är väl inte till att tänka på idag, men den du har på bild ser helmysig ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera