tisdag 30 september 2014

Uträttat några ärenden i city......

Varit en sväng till city och som "vanligt" hade jag sällskap av Sophies mormor (min sons svärmor). Alltid lika kul att komma in till stan men oj vad jag tycker det är mycket folk, bullrigt mm.......troligen ovanan mot lugna lyan !
Det blev fönstershopping och en tur till bla NK.......såååå mycket snyggt det finns att köpa men vi tittade bara .........


Shopping tar på krafterna så vi tog en paus och fikade på ett av stans bästa caféer. På uteserveringarna satt fullt med folk överallt så det är svårt att förstå att det är oktober imorgon.
Vi valde bord inomhus och jag blev så sugen på det mesta och beställd därefter
Länk till Le Pain Francais HÄR
Sen hade jag bestämt att köpa en liten gratängform men tyvärr var butiken tillfälligt obemannad så det får bli nästa gång......
Har funderat på att köpa en fin ytterkruka, frosttålig och fina växter som fungerar hela vintern. Eftersom en av stans, i mitt tycke, finaste blomsteraffärer ligger strax intill beställde jag en grupp med frakt hem till lyan.
Länk till  BLOMRUM HÄR

Ska bli mycket spännande att se vad de komponerar ihop!!!

Fortsatt trevlig kväll önskar jag från vilfåtöljen. För mig blir det nog lite tv. Borde inte se på Hollywood fruarna men jag tittar nog in iallafall. Sen blir det Jenny Strömstedt. Tycker hon brukar vara bra.

3 kommentarer:

  1. Men oj, du har fyllt år, GRATTIS i efterskott - vilka trevliga presenter du fått.
    Visst är det roligt med födelsedag, man vet att den dagen är speciell just för en själv.
    Även om man blir äldre så ska man vara glad för det, livet är ju en kär.
    Ja shopping är både kul och jobbig, men man kan titta och beundra också.
    Jag och vänninor var också på shopping förra tisdagen i Halmstad, mkt trevligt.

    En försenad födelsedagskram/ Eva

    SvaraRadera
  2. hejsan Maj. Det är väldigt vad vi är lika, Jag ringer till min Blomsteraffär och beställer
    hem. Det kostar visserligen 99:- för hemskickning, men då slipper jag allt släp med varorna. och så är varorna bra. Sen får jag bara läsa upp mina siffror på Bankomatkortet, så 'r betalningen ok också. 2 veckor i rad nu har blommorna varit dåliga på Coop, det är länge sen, de har alltid varit bra. Vi handlar ju på Söndagarna
    så blommorna ÄR JU INTE NYKOMNA PRECIS. Vi får se. hur det bliver med rosorna
    från i lördags.

    SvaraRadera
  3. Visst hade vi ett ljuvligt väder igår. Tänk att sitta barärmad på balkongen hela eftermiddan en dag före Oktober..
    Stan tycker jag också är en aning bullrig och man kan undra var alla människorna kommer ifrån..

    Kram Maidi

    SvaraRadera