söndag 21 september 2014

" Små ord".....

Fortsätter städa/röja i lådor som innehåller både något att spara alternativt kasta. Som ni vet har jag alltid gillat Ordspråk och hittade detta urklipp. Även om jag skrivit om det förr tex i gamla bloggen så tål texten att upprepas och göra en lite mer uppmärksam. Inte minst nu i efterdyningarna av valet....




Skulle kunna lägga till ett flertal "små ord" men det är för var och en ett bra tillfälle att tänka efter på vad man hör andra säga och vad man själv säger.......

Vi har haft lite regnskurar till och från men nu skiner solen. ( Läste på nätet att det regnar oerhört mycket norr över och stora översvämningar i huvudstaden. )
Det är med blommor som med de små orden tycker jag. Inte alls säkert att jättebuketten är finare än denna enkla bukett inplockad från altanen. Lavendel och lite olivblad. Bäst att passa på innan de blommat över. Lavendel är bland mina favoritdofter!

Plötsligt infann sig lusten att sticka också.
Jag började ju på en slipover men hann inte klart innan värmen slog till. Men nu ska jag ta krafttag med den....Slipover är ett utmärkt plagg att ha under tex en kavaj för den värmer gott (yllegarn) utan att göra att kavajen/jackan känns trång.Tycker jag!

Senare blir det väl lite tv som vanligt och tänkte kolla det nya programmet "genikampen" .

Kul att ni tittar in och varmt tack för era kommentarer

7 kommentarer:

  1. Små ord - man ska inte skrika vargen kommer innan han verkligen är på gång. Så tolkar jag ditt inlägg.
    Slipover är ett bra plagg, ur modet som det verkar.

    SvaraRadera
  2. Japp, har varit i Gbg, östra delarna, idag och det kom regnskurar där, men hit hem har dom inte kommit ännu, men dom behövs....fast jag tar gärna värme och sol några dagar till om det går att få!
    Vilken härlig stickning!
    Och bra ord!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. ordspråket var jättebra, det är alltid bra med kloka ord på vägen
    Kommer ihåg när Du köpte garnet till denna. Det kommer att bli
    snyggt, just den färgen är ju aktuell för hösten, såg jag på TV.
    Nu skall jag krypa till kojs i allafall

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli en både fin och gosig slipover det där..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Kan behövas med något varmt under jackan. Idag känns det som höst här. Kram

    SvaraRadera
  6. Ordspråk och vackra citat gillar jag absolut, kom att tänka på denna just nu:
    'Små små ord av kärlek sagda varje dag, sprida lycka och behag.' Vackert, eller hur? !

    Den slipover kommer att värma din rygg mkt bra.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  7. Hörde i kväll på TV att det är app som kan laddas ner och det man skriver där är anonymt
    Ord kan uttrycka så väl kärlek som hat. Min mormor sade när jag var ung - tänk på att ett utfluget ord kommer aldrig igen. Ett uttryck många skulle tänka på.
    Vilken härlig färg du valt till din slipover.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera