tisdag 23 september 2014

Fru Svensson......

Vi som har varit med ett tag har säkert en hel del minnen förknippade med Carl-Gustav Lindstedt
 
 och av en händelse kom jag idag att stöta på denna underbara sketch som jag bara hörde på radion i början av 60-talet
Lyssna , blunda och njut.....HÄR    Youtube är ju en skattkista att leta i !!

Sen tycker jag att det finns fördelar med att bo i Bostadsrätt. Såklart beror det ju på den förening man bor i men styrelsen i min förening är jättebra. Varje höst beställer de en container per gård där vi kan slänga allt skräp/det vi inte vill ha och den står här en hel vecka. Nackdelen i år är att den placerats inne på området och såååå nära min lgh. BOOM!! Så lät det i går morse och det lät som en mindre explosion (den var ju tom). Jag fick rusa upp och kolla.....det gick väl an men så pågick det hela dagen och den kära granne som slängde sist igår kastade ca 22.30. Något att tänka på och "tummen ner " får han/hon  från mig.

För övrigt rullar det på.....Kram på er som tittar in

2 kommentarer:

  1. Så bra att få en grovsopcontainer på gården, även om det kan slängas på sen tid också då förstås.
    Här, har vi ingenting sånt, utan området förslummas allt mer.

    Härligt att det rullar på bra annars Maj :)

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  2. Dum placering av sopcontainern, men ändå bra...
    Visst minns jag Carl- Gustav... och den här sketchen... ja, den är ju helt underbar :)

    SvaraRadera