tisdag 16 september 2014

En tripp till city........

Har en lång lista på saker jag ska uträtta och i detta ljuvliga väder blev det en tripp till city.....
.
Har länge varit urtrött på min mobil bla därför att jag upplever att den "laddar ur" så ofta. Nu hade jag bestämt mig för att för fjärde gången be Telenor att titta på den.....som tidigare var svaret det är inget fel på den men jag pressade försäljaren lite och han erkände att en mobil håller bara ca 2 år!!!

Kollade på Iphone och dessa fanns att välja på. Men smakar det så kostar det. 24 mån bindningstid för ca 400-500 kr/månad.Undrar varför vi finner oss i denna dålig kvalitet?




Har någon erfarenhet av dessa eller annat bra tips?

Köpte lite presenter och även en till mig själv! Fyller ju som så många andra i september. Kan det ha något med ledigheter omkring jul/nyår att göra tro....



Tredje gången gillt när det gäller inköp av badrumsmatta !

Fick tidigare ett prov på denna doft och jag gillar den skarpt. Jag ska gratulera mig själv med den
Fick 2 gåvor av affären. En necessär och en kräm där jag snart kommer att se ut som en tonåring.Gäller alltså att inte ta för mycket!

Sen blev det en ny timer eftersom min gamla inte fungerar. Supernöjd med den eftersom den har magnetfäste och går att sätta fast på kylskåpet
Naturligtvis blev det en fika på en uteservering i detta ljuvliga väder




Jag är nöjd med min eftermiddag och det blir nog snart en tripp igen.



Trevlig helg önskar jag från Lyan

8 kommentarer:

  1. Det bliver ju jättedyrt. jag har bara EN VANLIG PENSIONÄRS.DORO den duger åt mig.. Då har du väl-kamera med i den, men det är väl så , smakar det så kostar det.
    Så mysigt det ser ut när ni sitter där i solgasset och fikar.
    Det såg härligt ut kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jaa du, visst kan man bli tokig på dessa mobiler och även datorer som krånglar o har sig. MEN, två år!!! Det är ju inte klokt!
    Ser att du haft en härlig dag i city.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Haha! Var försiktig med den där krämen. Man vill väl inte se allt för ung ut. Grattis i efterskott. Kram

    SvaraRadera
  4. Har en iPhone 4 sedan, ja måste bli fem år minst. Fungerar utmärkt förutom att en mörk fläck syns på skärmen sedan året tillbaka.
    Mirakeltrasor är verkligen bra. Om mirakelcremen håller vad den lovar vete tusan.

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt fint fikaväder, det skall så bli i helgen också, så passa på!

    Smart med timer på kylen.......

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Härligt med go'fika i det fina vädret, smart med timer att sätta på kylen.......

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har vad mina vänner/familj hånfullt kallar - en "pensionärs-mobil":)
    Man kan ringa. Man kan sms:a. Punkt slut. Laddningstid 2 veckor - minst! Kostade 200:- och så har jag kontantkort. Ja, jag vet - hur simpelt som helst, men jag älskar den! Vill ju bara kunna bli nådd! Jobbar ju hemma och har internet igång för jämnan. Så då tycker jag inte jag behöver mer än så.
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera