fredag 12 september 2014

Vaniljsås med lite äppelkaka till.........

Eftersom det är så jättefint väder har jag balkongdörren helt öppen och någon av grannarna bakade.....en härligt doft svepte in i Lyan och jag fick lust att göra en äpppelkaka.
Jag vill ha havregryn i min kaka men jag upptäckte att de var slut.......

Jag tar vad jag har så får det bli som det blir........

*2 st bitar Weetabix, lite mjöl och margarin smulade jag ihop och fyllde formen med

* Några äpplen från Fias träd., en persika i skivor. Skalen kvar

* kanel och lite kardemumma

Älskar vaniljsås!
Ser jättegott ut men tyvärr smakade det inte som jag tänkt mig......för lite kanel och havregrynen saknade jag!
Har ni något enkelt, väldigt enkelt recept att bjuda på?

Önskar trevlig mysfredag med en kram från Lyan

2 kommentarer:

  1. tredje gången gillt. Vill bara skriva att det ser gott ut. Samma här skulle baka men mitt margarin räcker inte för sådana utsvävningar i dag.
    Får köpa nytt på Söndag skall ju gå till dotter min då, alla ska träffas då. Det är den första gången sen midsommar. Trevlig helg spännande med valet, men det bliver
    väl ingen ändring. ha det bra önskar Hajan

    SvaraRadera
  2. vi åt just någonting liknande men här fanns inga havregryn heller fast det borde ,vi åt den enkla varianten med socker ,kanel ,mjöl och skivat smör ovanpå ,vi har äpplen så det räcker för flera hushåll nu ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera