söndag 14 september 2014

Vem vinner, vem försvinner......

Brukar inte skriva om politik för det ligger utanför mitt syfte med bloggen men idag känns det för mig som en viktig dag. Jag som röstade första gången på -60 talet och har varit med under "resans gång".......det innebär ju att jag lyssnar på debatterna, läser tidningar mm med lite" andra glasögon" än de unga mfl  som idag röstar för första gången

Minns att det var lite pirrigt där bakom skärmen första gången
En känsla som idag förbytts till en blandning
mellan ödmjukhet inför att få leva i en demokrati och en högtidsdag......

I år tycker jag nästan det blivit lite för mycket debatter och opinionsundersökning mm i media om man ser tillbaka.  Det kan få mig att undra och även beundra partiledarna "hur orkar de"........men såklart det finns ju en hel mängd av andra, inte lika i rampljuset, som jobbar med underlag till tal,tolkar siffrorna bakom, planerar resdagar och kampanjer osv .....men ändå. Man kan ju ställa sig frågan "skulle jag vilja byta " ?

 


(FI och SD inte med här)

Ikväll vet vi, kanske, hur det kommer att se ut de kommande 4 åren och oavsett vem som vinner eller försvinner ur rampljuset, som regeringschef, eller partiledare eller byter till annat yrke mm......så är det ett nytt val om 4 år igen!

4 kommentarer:

  1. vem som skulle försvinna förstod man ju nästan. Men han vann med för lite röster.
    Men det är inte färdigt ännu, vi får se.

    SvaraRadera
  2. Hur i all världen kunde SD få så många procent? Skrämmande!

    SvaraRadera
  3. Detta valet blev helt galet, vad ska hända nu. Rörigt till tusen.
    Som alltid säger jag, vem ska man lita på ???
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  4. Inget roligt valresultat. Löfven får det inte lätt, tror faktiskt inte det blir bra heller. Sossar är inte vana vid att dela med sig av regeringsmakten.

    SvaraRadera