tisdag 10 december 2013

Varit hos optikern ....och passade på att julklappshandla


Bilden är från förrra året när jag köpte mina glasögon. De hade ett erbjudande om halva priset på bågarna då.

Det känns skönt att inte bara vara en "gnällig" person utan nu har jag "svart på vitt" att glasögonen var felslipade.....gjorde ny synkontroll idag och synen var inte förändrad så optikerna hade gjort en korrekt kontroll av ögonen  men sedan hade något gått fel vid "produktionen"...........borde gått tillbaka tidigare, men bättre sen än aldrig! En vecka tar det att få nya glas gjorda.

Idag hade jag en lång lista på vad jag skulle/borde fixa. Det blev klappar att hjälpa Tomten med. Tycker det är sååååå roligt att ge bort saker men från mig får Tomten ingen önskelista. Om han hittar till Lyan får det bli en överraskning.


Det mörknar ju fort och jag tog ett foto på NKs fasad. NK har ju jättefina juldekorationer varje år men foto på dem blir en annan gång.....
Oj vad jag blev hungrig. Har ett litet favoritställe, lugnt, bra och trevlig service, och GOD mat. Ligger mitt emot Avalon.....Fiskgratäng var bland Dagens Rätt och det tog jag. ***** för den fantastiska såsen!

Grrrr bilderna igen!

Sen måste jag säga att jag äntligen hittat ett sk "senilsnöre" som både är snyggt och som fungerar! Överlycklig över det!



Nu är det ju festernas fest på G och jag ska titta på det. Tycker det är fantastiskt att vi har ett Pris som är känt och eftertraktat i hela världen. Stort Tack till denne man



Till sist måste jag gratulera Drottning Silvia till en fantastisk klänning. Och vilken figur vid 70.års ålder. Är det månne Prins Daniel som har haft ett finger med där.......Så här skriver Aftonbladet


Fortsatt trevlig kväll önskar jag, med eller utan Nobelfestligheter,

3 kommentarer:

  1. God morgon... var ju inte bjuden på gårdagens fest, men såg en bild på drottningen - hon är verkligen fin :)
    Så bra att du kom iväg till optikern... snygga glasögon blev det :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Kan hon ha någon som hjälper henne?.........fin är hon iaf

    SvaraRadera
  3. Så bra att du får dina glasögon i skick .Silvia var nog jättefin ,kram Nette

    SvaraRadera