tisdag 17 juni 2014

Vad är farligt att äta idag...??






Jaha, då är det nya larm och nya råd om vad vi ska äta......de råd som Livsmedelsverket har lämnat och som jag minns bäst är

  • Bara ETT ägg i veckan . Farligt för kolestrolet! I dagarna läste jag att högt  kolestrol inte alls är farligt, hmmm
  • 8 Brödskivor om dagen  skulle vi äta. Det tror jag inte vi ska idag för mjöl är väl farligt?
Och idag ska vi visst inte äta så mycket kött, barn/ungdomar ska inte äta-dricka koffein Länk HÄR

 Aftonbladet har en uppsjö av förslag på mat som man blir sjuk av-frisk av .......pust
Grillkorv är livsfarligt, solen triggar hudsjukdom mmmmmmmmmm Länk HÄR

Här finns 13 tips om vad som är
Hälsosamt

HUR ska vi stackars varelser "få till det" för att leva friska och alerta i all evighet.......för det verkar ju vara målet. Sen har vi det där med ekonomin. Det är stora ekonomiska intressen som lobbar och tyvärr betalar forskare för att ev få dem att publicera artiklar i syfte att påverka.

Nej, jag tror på att lite lagom av varje är bäst eller varför inte sluta äta och dricka helt och hållet. För då får man ju inte i sig något farligt......ok luften hur var det med den då.....?

Ni förstår väl att jag skojar lite men lite allvar ligger bakom mina funderingar. Undrar vad ni tänker?

Fortsatt trevlig dag. Jag slutar skriva nu och följer med Mommo och hämtar Fia från dagis. Klart hälsosamt!!
Det blir nog högläsning om allas vår älskade Max......



2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Maj...... Ja, man blir "lätt matt " när man får alla dessa s.k. Råd från olika forskargrupper....jag tänker oxå alltid...."vilka företag bekostar deras forskar-löner".... nej lite Sunt förnuft o äta lagom mycket o röra sig lagom mycket ... så då håller vi oss säkert Lagom friska oxå... det viktigaste må bra rådet för egen del är " ett riktigt gott skratt" då o då....som vi skrattat i våra dar Maj.... det är gott att tänka på.... Kramiz /GSch

    SvaraRadera
  2. Du har precis fångat dilemmat vad äta/vad inte... Tror man ska äta det man själv vet man mår bäst av, jag har i alla fall kommit fram till vad min kropp tål... Ägg JA bröd NEJ... så det så, så får experterna säga vad de vill :) Är nog klart bäst läsa söta Max med Fia! :)
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera