fredag 6 juni 2014

6 Juni-Vår Nationaldag

Tittar in och önskar en trevlig dag vare sig ni firar Dagen eller inte.......mer om betydelsen Nationaldag kan ni läsa HÄR

Personligen "tar jag det lite lugnt" men Dagen ger möjlighet till eftertanke på många plan...jag brukar titta på firandet från Skansen och kommer troligen att göra det idag med. Men redan imorse tittade jag på när Prinsessan Madeleine "öppnade slottet".

Jag gläds med vår Kungafamilj som har fått två stycken fina, friska "småsessor"

En variant av Nationalsången kan ni lyssna till HÄR



4 kommentarer:

  1. nu försvann vad jag skrivit medans jag lyssnade på du gamla Du fria. tack för den
    musiken. Vad du är duktig jag kan inte lägga in musik hos mig tyvärr.
    I dag har jag det lugnt med, inga besök varken i går eller i dag. Får nog inga alls i helgen heller. Det gör inte mig något, jag klarar mig själv så bra.
    Jag skall ta mig en kopp kaffe och en glassbåt till, det är fest för mig.
    Jag bliver så less på allt festande som hör Studenten till. Denna VECKA HETER FESTVECKAN, jJag avskyr detta pimplande på vinbarer osv. Jag har jättesvårt att vara tyst, men än har jag kunnat hålla truten. Förstår inte detta alls.
    Vad pengar en del tycks ha, hörde att en del köpt 2 mössor för att kunna slänga en i strömmen. En mössa kostar nästan 1000:- kronor, det är inte klokt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Härliga Maj, jag håller med Dig , jag har vilat nu 1 1/5 timme , det var skönt. Jag såg också när Chris och Madelaine öppnade Slottsportarna. Lilla Leonore sov så gott.

    SvaraRadera
  3. Ja, men för mig är det fortfarande Svenska flaggans dag, jag kan liksom inte vänja mig vid att det skall vara nationaldagen, jag håller stenhårt på Midsommarafton för något mer svenskt kan jag inte tänka mig. Inte den bråkiga delen utan den med folkdräkter och dans och kransar i håret och god mat, massor av sill och riktig sommar. Men nu är det som det är och jag firar den här dagen också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Dom är så fina i sina Sverige dräkter, verkligen festfina. Jag jobbade så det blev en lugn dag för mig.
    Önska dig en skön helg/kram

    SvaraRadera