tisdag 3 juni 2014

Hahaha

Hörde nyss på tvnyheterna något som lockade till det där sk "hälsosamma skrattet"..........jag slötittade bara men uppfattade att det gjorts någon undersökning/statistik av "någon" angående våra resvanor mm

Vad hade framkommit som var så roligt då?
Den svenska resenären var 
  • till HÄLFTEN MAN
  • Och till HÄLFTEN KVINNA
  • med ett ½ BARN
  • och reste  helst/mest inom Europa
 Eftersom nyheterna verkar upprepas under hela dagen så får jag väl korrigera om jag fattat fel men till dess fnissar jag.......Har ni mött denna resenär?? Ha,ha

Det har varit bråda tider för mig med HockeyVM där jag klarade mig utan större skador. Golftävlingen blev inte såååå jobbig för jag fick konstigt nog inte spela med Stenson, eftersom jag inte lyckats ta det Gröna kortet, utan fick se golf i dagarna 4 från älsklingsfåtöljen .

Sen är det ju en härlig tid nu . Studenter nybakas, det förlovas och bjuds till bröllop för att inte tala om vår egen lilla Sessa som döps. Brukar vara vackert även om man inte gillar just Dopet och dess innebörd. Tycker bättre om vackert än fult!
Jag blev så inspirerad av en vän som visade bild på Facebook med liten fågelunge som lämnar holken....

KOM att tänka på min egna amatörvideo som följde årets kull av Blåmesar lämna sin trygga holk
Håll till godo! 
 OBS! Tyvärr har jag inte lyckats överföra min egen inspelning till Bloggen korrekt......synd för man ser precis när ungen flyger iväg från holken för första gången och in i buskarna.....tips hur man gör, någon?


2 kommentarer:

  1. Det var ju bra filmat tycker jag, svårt att veta när det har bestämt att flyga ut.
    Jag såg dessa små göra uthopp men när jag skulle filma eller ta bilder, ja då ville de inte visa sig just då, blyga kanske, *fniss*

    Men Europa är väl lagom att resa till, om man bara vill 'sticka' en vecka, lagom långt.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  2. Ja en halv man å halv kvinna blir ju en hel en men barnet då. Du kan ta det genom youtube, det är lätt å enkelt, du får skapa ett konto bara. Funkar jätte bra.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera