måndag 23 juni 2014

Lite blandat....

Som pensionär har man ju inte längre den där känslan av att nu, snart, är det äntligen Semester!!
Men jag är ju lyckligt lottad som har "ledigt" varje dag.......

Midsommarhelgen har varit trevlig Fint väder men lite, lite kyligt......bortbjuden på midsommarlunch, traditionell sådan. Sill, färsk potatis, snaps som jag hoppar över, småvarmt mm . 

Fia var med med blomkrans i håret (en kort stund) Dåligt kort på henne tyvärr men mina söner kom med på ett hörn
Blårutig är min äldste son
 
 Senare på  kvällen var jag bjuden på middag (kamera hemma) Vi bjöds på jättegod mat!

 crepes med räkstuvning och färsk sparris med riven Västerbottenost

fläskytterfilé med jättegod sås



Verkligen jättegott! Tyvärr glömde jag kameran hemma men ni kan kanske tänka er hur fint det såg ut.

Resten av helgen flöt på lugnt.....bortsett från träningsvärken jag får efter alla fotbollsmatcherna, hihi

Fia är på dagis sista veckan före familjens semester och jag var med och hämtade idag med. Lika roligt varje gång vi träffas! Vi har jättefint väder här i Gbg och vi var mest ute på altanen
Inte ett moln

Böckerna om Max kaka,Max nalle mfl kan läsas om och om igen......men det känner ni väl till som kommer i kontakt med yngre barn
Fia gillar att trycka på knappar av alla slag och hon ser ju att jag tar kort och vill gör detsamma
Bra motiv tyckte hon visst
Sen brukar jag ofta säga att jag har sk gröna fingrar men så här ser min fina Dahlia ut. (bilder nedan) Jag har visat försäljaren kort på den och han säger att jag vattnat för mycket. Har aldrig hänt mig förr vad jag minns men såklart har jag ju inte haft blommor i krukor utan i rabatter/växthus  för det mesta
Jag har gallrat och klippt bort väldigt mycket och får ge den en chans att repa sig men själv tror jag inte att den gör det.....synd när den var så fin
När jag köpte den första såg den ut så här

Efter god omvårdnad så här

Nu var det Rea på växterna och förmodligen tyckte han lite synd om mig för jag har ju köpt ganska mycket av honom denna säsong så jag fick ett bra pris på en ny lika dan Dahlia som jag ska försöka sköta bättre. Håll tummarna!
Dahlia inköpt idag den 23 juni

Nu blir det nog fotboll eller kanske Beck - skarpt läge......Önskar er tur med era växter och önskar fortsatt trevlig kväll







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar