söndag 29 juni 2014

Lite roliga historier i blandade ämnen......


 En brunett går till läkaren.
- Vad kan jag hjälpa dig med?
- Jo, jag har så ont, jag tror jag har brutit varenda ben i kroppen.
- Men snälla du det är inte möjligt, säger läkaren.
- Jo visst, kolla här, svarar brunetten och petar sig på axeln och skriker till.
Sen petar hon sig på vänsterarmen och skriker till igen. Hon fortsätter peta sig lite här och där medan hon skriker till, och till slut tystar läkaren henne och frågar:
- Du är blondin eller hur?
- Ja hur visste du det?
- Det är fingret du har brutit...


Hört i en småländsk kyrka:
- Kollekten inbringade en tjuga och två enkronor. Knapparna går oavkortat till Kyrkans syförening.
 
 En polis uptäcker att en man har en hembränningsapparat i sitt hus och det blir rättegång. Inför domaren bedyrar mannen sin oskuld och hävdar att han bara haft apparaten som prydnad. Mannen blir förstås fälld ändå. Men han passar på att stämma polisen för våldtäkt.
Domaren frågar:
- Har du några bevis?
- Nej, svarar mannen. Men jag vet att han apparat för det.

Och den sista för idag får bli en "Bellman"
 
 Bellman cyklar genom Stockholm. Han har två säckar på pakethållaren. Det är hål i den ena säcken och det droppar ut mynt på gatan. En polis hejdar honom:
- Du håller på att bli av med pengar, säger polisen.
- Oj, då måste jag cykla tillbaka och plocka upp dem, svarar Bellman.
- Vänta, sa polisen. Varför har du pengar på pakethållaren? Har du snott dem?
- Nej. Jag har en trädgård i närheten av Råsunda fotbollsstadion och det kommer dit folk i halvlek och pinkar. Jag brukar ställa mig med en häcksax och säga:
- Om du inte betalar två kronor klipper jag av den.
- Bra ide, sa polisen och skrattar. Men vad har ni i den andra säcken?
- Nja, det är ju inte alla som betalar, sa Bellman...

Hoppas ni fnissar/skrattar  lite grand iallafall för det gjorde jag. Kram från Lyan

2 kommentarer:

  1. Hi hi tack för de vitsarna :)

    SvaraRadera
  2. Hi...hi... Maj, vad ska jag säga som både bröt vänster handled o axeln i höstas o ont lite här o var ...o dessutom blondin...attans kanske det endast var fingret som behövts att gipsas...;) ... Roliga historier, det piggar upp, att få sig ett skratt så här på kvällskvisten....Må så gott Maj / Kram :-) från GSch

    SvaraRadera