lördag 19 april 2014

Smått & gott under Påsken....del I

Uppskattar verkligen att bli bjuden på mat. Vilken lyx!
Kära vänner bjöd på Vårmiddag på Skärtorsdagen och det var härliga rätter som ni ser på bilderna
Vårsparris med härlig skinka och Parmesanost
Svensk lammstek
Gelé är pricken över i
Goda jordgubbar ,pannacotta och grädde
Värdinnan
Tack kära vänner för en härlig em/kväll!

Låååååååångfredagen blev det mycket tv, bla Let´s Dance. Undrar vem som tar hem segern? Om Benjamins skada läker fint tror jag han vinner men publiken har ju mycket att säga till om.

Här delar jag med mig av ett tips jag fått via Facebook. Testade och är ganska nöjd med första försöket att dela små tomater på ett fiffigt sätt
Lägg tomaterna på en lämplig tallrik
Placera en likadan ovanpå. Lämna plats för kniv
Skär
Tyvärr är min kniv inte så vass och jag är högerhänt och ganska svag i vänster hand. Men det är snabbt,enkelt och blev bra till min sallad
Tills vi ses igen


och  fortsatt trevlig helg från Lyan!



3 kommentarer:

  1. Visst är det så skönt att bli bjuden på mat ibland, den såg ut att smaka mer. Det där med att dela tomater så måste jag testa, tack för tipset.
    Ha en skön söndag/kram

    SvaraRadera
  2. Oh Maj god fortsättning på denna helg. Så sugen jag blev, detta är första Påsken
    som jag inte ätit Lammstek. Jag älskar det, brukar köpa färdigmarinerad. Men i min lilla butk, såg jag inte till något lamm i år. Eller också hann jag inte med, jag är ju inte
    varje dag i butiken. Det märks att masn bliver äldre, men än hänger jag med.
    stor Påskkram från Harriet

    SvaraRadera
  3. Mmmm vad gott det ser ut! Fick det där coktail tomat tricket på fb ska pröva nästa gång jag har såna :)
    Fortsatt fin påsk till dig!

    SvaraRadera