lördag 5 april 2014

Provat mer av nya sminket-Forever, del II

Vardagslycka kallar jag det! Något jag använder varje dag ska funka, ja bara funka. Och det gäller i allt...Ekonom som jag är brukar jag gradera mina inköp efter Kostnad per användande gång.
Vad menar jag? Vad är dyrt egentligen......
Så här tänker jag Kostar tex en vit basskjortblus ca 2000 kr och en speciell festklänning/festplagg tex 600 kr.
Hemskt att betala sååå mycket för en vit skjorta och vilket fynd är inte klänningen tänker många. Så tänker inte jag.
Ett festplagg som kanske blir använt ca 2 ggr kostar 300 kr per "användandegång" medan en basskjorta som kanske används 2 ggr (eller fler ) per vecka och är lika snygg tvätt efter tvätt används då ca 52x2 ggr 110 ggr kostar då avrundat ca 19 kr per "användandegång".......per år
Ni är med det känner jag.....och "användandegång" gäller även med smink. Började med E Ardens "visible difference" redan när jag var under 25 år. Nytta med nöje!

Bra grejer brukar kosta.....om jag hittar något som jag tycker fungerar utmärkt (får lätt eksem) och är billigt köper jag naturligtvis det men tyvärr har inte hittat något ännu.
FOREVER  tycker jag ligger bra i pris och ska bli spännande att testa!
Började med att tvätta ansiktet med den flytande tvålen. Härligt len! Därefter nya hudkrämen där det endast behövdes en liten liten klick.....skön. Lite pigmentfläckar mm trollades bort med concealer som jag inte behövt bättra på under dagen. Och den lyxiga läppglansen !
Kolla bara in på spegel och lampa. Kanske finns på flera märken men det vet jag inget om.
Så med nya mascaran till sist så har jag varit så tjusig här hemma i Lyan!Vardagslycka!

Det blir tv för resten av slanten.....postkodmiljonären, talang,Mr Selfridge och kanske slutet på Ocean's Eleven.....
Trevlig helg önskas från ett grått,disigt och regnigt Göteborg!
(Gäller inte denna bild)

2 kommentarer:

  1. Mycket klokt tänk det där.

    Mina favoritprodukter, är apotekets Apoliva.
    De tål jag alltid.
    Tänker inte på smink då, för det använder jag sällan,
    och i så fall bara lite mascara.
    Men duschcreme, bodylotion och sånt.

    Det är härligt med Vardagslycka :)

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  2. oh, lilla VÄN alla har vi olika smaker Jag använder Vichy ansikts-creme som
    jag köper ¨på apoteket, mascara använder jag ingen, har inga ögonfransar heller
    läppstift har jag, men Maj när jag var lika gammal som <du då hade jag både det
    ena och andra,ha,ha då var det lite roligare kan man säga.
    Ha en bra Söndag i morgon nu, jag får inget besök i morgon, är ensam hela söndagen. Då har jag alltid lite Spa fasoner fär mig.
    kram

    SvaraRadera