söndag 29 september 2013

Inte många knop idag......

Idag har jag varit hemma hela dagen . Det är ju en del "efterarbete" när man haft gäster även om det var i liten skala....... inte behövt lagat mat heller utan mumsat på resterna. Lättsamt!

Oh vad man kan sakna vissa saker som man haft tidigare.....jag hade världens finaste kamin tidigare och idag när jag har kyligt inne önskar jag att jag kunnat tända en brasa.....men nu är det som det är. Tror att värmen sätts på 1 oktober? I annat fall köper jag en liten värmefläkt......


Ja det blir ju inte detsamma men jag vänjer mig hoppas jag.
Lite levande ljus, en pläd, gossestrumpor.......inte fel det heller!

Det var ju inte bara mat kvar ....eftersom jag köpte en kartong rödvin så har jag ju kvar i den. Visst får man väl ta ett glas rödvin för att få "upp värmen"......

Nu ska jag titta på Wallander trots att den fått dålig kritik i GP . En överkorsad fyr=usel. Men det finna ju som tur är en knapp att stänga av tv med......kanske blir det min nya skiva och en bok istället.





7 kommentarer:

  1. Så fint Du har på ditt bord Maj, Det är klart du får taga ett glas vin, det muntrar väl upp lite med. Det blev rester för mig med i dag, man kan ju inte slänga något.
    Men jag är hungrig nu, jag låtsas inte jag känner det. Dumt prat
    kram till Dig från Hajan

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Grattis i efterskott!
    Klart du ska ta ett glas rödvin! Rester är så himla gott, godare än när det är nylagat tycker jag.
    Förstår att du saknar den vackra kaminen lite!

    Tack för din kommentar om bröllopet
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Oj, jag gratulerar i efterskott, jag ser att det blev en fin dag för dig.
    Jag förstår att du saknar din kamin. Vi har öppen spis i vår källare, nu är det lite kyligare på kvällarna när vi ska ner dit och titta på TV, så vi har börjat att elda lite.
    Skål på dig, vin värmer lite inombords, klart du ska dricka det.
    Ha en skön kväll/Monkan

    SvaraRadera
  4. Så här lite i efterskott säger jag stort GRATTIS till dej Maj!

    Jag har alltid önskat mej en kamin om än så bara för mysfaktorn :o)

    En god vän till mej har en sån söt liten "fusk-kamin" som också sprider värme på samma sätt som en sån där fläkt. Om jag inte minns fel så hade hon köpt den hos Jula. Det kanske skulle vara nåt för dej?

    Ha en fin start på oktober!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  5. Här finns den:

    http://www.jula.se/dekorationsbrasa-950-1850w-411092

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser jättetrevlig ut på bilden! Ska nog kolla på en sådan vid tillfälle....problemet är väl bara utrymmet i lyan.

      Radera
  6. Grattis i efterskott. Härligt att ha lite kalas, samla de sina runt sig. Så är det ibland man saknar de man haft, jag kan sakna min vedspis ibland men tända ljus värmer de också.
    Kramizar

    SvaraRadera