söndag 15 september 2013

Trevlig eftermiddag på café.........

Det var ett tag sen jag var i stan och fikade och särskilt roligt var det att träffa min väninna som "rymmer" från Göteborg under sommaren för sommarhus i Tällberg/Laknäs i Dalarna.......
Vi bestämde oss för cafét  vid Kronhuset. Lagom lugnt för att kunna sitta och samtala och njuta av deras stora utbud av allt ifrån paj till "smarriga"  kakor. Vi valde en smörgås till gott te och sedan en kaka ......

För er som inte känner till Kronhuset/Kronhusbodarna ser det ut så här och ligger bara några 100 m från Gustaf Adolfs Torg

Här är en länk till CAFÈ KRONHUSET och här en länk till KRONHUSBODARNAKRONHUSBODARNA





Något som vi skrattade gott åt var när jag skulle äta min kaka. Utan glasögon ser ju jag inte så bra och denna botten hade samma färg som kakan. Så vad hände.......M sa jag, jag har ingen aning om hur jag ska skära min kaka för den är såååå hård och seg i botten....ni förstår, eller hur? Jag trodde "alltihop" var kaka......

Till sist vill jag Gratulera Kungen till 40 år på tronen och även hela vår Kungafamilj......jag tillhör dem som gillar den överenskommelse som gäller fn i Sverige som innebär att vi har monarki men en Kung utan makt......





Jag är så nöjd med min dag och önskar fortsatt Trevlig söndagskväll till er som tittar in......

1 kommentar:

  1. Vilken mysig dag ni haft!

    DÄR har jag varit! Åt där förra sommaren när vi var i Göteborg. Trevligt ställe.

    Fin vecka till dig

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera