onsdag 18 september 2013

Nu har jag brödrost igen!

Jag brukar titta på tv4 morgonprogram med "ena ögat" och i morse fick jag se något jag aldrig sett förr och inte kände till heller......kostyling!! Jag är nog lite kluven i frågan men det är klart det tävlas ju med hundar....Länk till en kostylingdag HÄR


Kon "frissades" så att bla håret på ryggen skulle bli så rakt och fint som möjligt över hela ryggen. Svansen "fluffades till"......Nu råkade den stackars kon ha kissat* på golvet och halkade och ramlade men lyckades ta sig upp snabbt igen. Tyckte mig höra på Tildes röst att hon var lite skärrad ....en skrämd ko som springer runt i studion är ju ingen hit precis.....
* Enligt Hajans kommentar var det visst spray på golvet....

Sen lyssnade jag ett tag på debatten om budgeten. Jag som ekonom gillar ju sånt.

Dags sen att åka till Frölunda Torg och äntligen inhandla en BRÖDROST! Har bara hitta dyra tidigare men nu fanns denna på Åhlens och jag är överlycklig. Ska bli rostat bröd ikväll och hoppas jag är lika lycklig över brödrosten sen också.

Vet inte varför jag plötsligt börjat gilla lampor i vitt med prismor....dessa var trevliga tyckte jag men det blir inga lampinköp innan elektrikern varit här. Kommer på måndag.....

Farmor köpte ett par gummistövlar till Fia så det blev en tur till henne också. Hoppas stövlarna blir bra för vi provade dem inte......att busa med pappa är däremot en höjdare. Hon skrattar såååå gott så man blir nästan tårögd!


Såg en blommande rosbuske på hemvägen och kunde inte motstå att ta ett foto.....tapper ros.....kanske sommaren sista på denna buske...


Fortsatt trevlig kväll...

3 kommentarer:

  1. Jaa, Maj jag såg når de Stila kossan. Så fort hon fick fram hinken när hon skulle kissa.
    Det blev ju halt på golvet av all spray, så det var väl därför kossan ramlade kull.
    Hoppas stövlarna passade till lilla Sophie.
    Läs hos mig får du se vilka öden.

    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Tänk vad de hittar på man ska aldrig bli förskräckt. Tur du hitta en brödrost, gott med rostat bröd. Tack för fina kommentarer inne på min blogg. Ha det så bra resten av veckan. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Ja, jag såg också kostylingen på TV och tyckte synd om den stackaren när hon halkade.
    Trevlig helg och må så gott!

    SvaraRadera