onsdag 4 september 2013

I lampans sken......

OBS! Inte vet jag vad som nu har hänt med mitt inlägg och era kommentarer.....orkar INTE skriva om detta inlägg. Delar av inlägget längre ner  PS. Nu har plötsligt era kommentarer dykt upp men jag vet inte för hur länge så detta nedan får stå kvar kl 00.40

Kommentar från Gla Posthuset (kopierat) Jag måste också köpa glödlampor nu när det har blivit så mörkt i lyan på kvällarna. Men först måste jag få upp mina gamla taklampor. Tur att dotrans pappa är elektriker. Han kommer i morgon och hjälper oss. :) Ha det gott! Kramen Ina 

Kommentar från Eva .
Warm White, låter väldigt fint. Måste kolla efter det. Då har jag nog missat att de nya kan vara lika så bra som de gamla :) Prinsessbesök, är fina <3 Såna har jag varenda dag också :) Kram 


 Resten handlade bla om om Presitentbesöket med mina egna bilder och att jag för Prinsessbesök i lyan imorgon. Kram och God Natt


Läget är ljusare ikväll......dvs i samband med andra ärGenden så blev jag tvungen att ta en sväng via affärerna i Sisjön för inköp av glödlampor.

Jag kostade på mig något som som heter LED lampor. Ska tydligen ha en livslängd på 15 år (vi får väl se) men de jag köpte har ett underbart vackert sken Warm White kallas de.





Sen blev det ett kort besök på Chilli, igen, men denna gång för att kolla på deras taklampor

Tror kanske att denna skulle kunna passa i mitt "arbetsrum" och ge ljus i hörnan med växter/skrivbord mm. Men jag ska kolla vidare.....
Funderar ju hela tiden på hur jag ska mitt kök att fungera och detta bord skulle jag köpa om jag inte var så otroligt fäst vid mitt gamla antika......

4 kommentarer:

  1. Jag måste också köpa glödlampor nu när det har blivit så mörkt i lyan på kvällarna. Men först måste jag få upp mina gamla taklampor. Tur att dotrans pappa är elektriker. Han kommer i morgon och hjälper oss. :)

    Ha det gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  2. Warm White, låter väldigt fint.
    Måste kolla efter det.
    Då har jag nog missat att de nya kan vara lika så bra som de gamla :)

    Prinsessbesök, är fina <3
    Såna har jag varenda dag också :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken finfin taklampa och bordet också. Praktiskt med lådorna när man har lite förvaringsutrymmen.
    Ha en fin dag/kram

    SvaraRadera
  4. Glödlampor är ett skit, de har ju inte alls samma
    styrka som förr. Då gick man efter watt.
    Dyra är de med, men man måste ju ha ljus i Guds hus.
    kram till Dig

    SvaraRadera