torsdag 26 september 2013

Tittar på Lyxfällan och blir förb......d.......

Jag förstår att man kan få ekonomiska problem genom oförutsedda händelser tex sjukdom, arbetslöshet,skilsmässa mm men kvällens Lyxfällan gör mig upprörd! (brukar inte titta så ofta)

Kanske är det för att jag är ekonom som programmet gör mig extra upprörd! Hur är det bara möjligt att inte ha den "blekaste" aning om hur  stora ens skulder är i förhållande till inkomsterna....
Inkomsterna är ca 19 000 kr och utgifterna (budgettavlan) är 32 000 kr. Alltså minus 13000 kr/månad. Själv funderar jag på hur en familj kan klara sig på 500 kr/mån i klädinköp........

Just nu står paret och bara skrattar....lämnade allt och åkte till Las Vegas för att inte återkomma till Sverige.....LÄNK TILL PROGRAMMET HÄR

Och dessa personer är föräldrar också........Grrrrrrr

Hur har det gått med lyan och elen då? Jag hoppar detaljerna men jag kan säga så mycket som att elkillen var toppen som kunde låta bli att svära och slå vilt omkring sig. Till slut fick han ordning på sladdar och installationer så att bara Plafonden är kvar. Han kommer igen på måndag så champagnen får vänta till dess.

I "arbetsrummet" har jag nu belysning och är överlycklig över nya lampan.


Sen har jag hittat en bok till som jag bara ska köpa. Ni vet han som skrev 100-åringen som hoppade ut genom fönstret.........han har utkommit med en ny bok


Fortsatt trevlig kväll

4 kommentarer:

  1. Oh Maj, Så fint Du har, Du har riktigt " boat " in Dig. så himla snyggt.
    Vad är det för stort träd Du har på pallen. Tyckte först det var en gran, men,
    jag har en plats där jag kan tänka mig att ha lika dant. Jag håller med Dig
    angående Lyxfällan , jag brukar se det programmet ibland för att fylla ut med.
    jag var så trött i går, och ont i min rygg, så jag såg inget alls efter 20.00-
    Lade mig och läste i PRO tidningen, och en Cellbes katalog. ibland duger vad som helst. Titta in hos Skärgårdsbilder från Oskarshamn, vilka bilder han tager. Vilka
    kameror de har en del, Så härligt med dig kram från Harriet

    SvaraRadera
  2. Läste bara rubriken i tidningen om det avsnittet av lyxfällan......Blir bara helt mållös..
    Ha en riktigt skön helg nu...Blir det bokmässan kanske?

    SvaraRadera
  3. Vacker lampa du fått opp. Ja den boken ska jag läsa med tiden, 100 åringen va ju så BRA och humoristisk!! Hoppas den nya är lika trevlig!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Så fint det har blivit!! Gillar ljusstakarna i fönstret...
    Lyxfällan...ja det är bara för sorgligt, ännu mer sorgligt att göra program på det. Tror inte det är i avskräckande syfte...
    Kram kram

    SvaraRadera