onsdag 11 september 2013

FN har lämnat en rapport om LYCKA!!

FN har lämnat en rapport om hur det står till med LYCKAN i världens länder och det är ju en fantastisk läsning för oss som bor i Sverige och Norden.


Kanske viktigt att ha detta i minnet i dessa dagar när Media av alla slag översvämmas av negativa nyheter Sen (det vet jag ju själv) kan man ju på det personliga planet vara "olycklig/nedstämd/sjuk/personliga problem osv MEN vi ska nog ända tänka lite oftare på att dessa problem inte skulle vara lättare i de länder som kommer sist på LYCKOtabellen. Inte oväntat länder som Syrien och flera länder i Afrika......


Nu när jag har köpt mig en liten radio hör jag massor av intressanta program i P1. Radion är flyttbar förstås . Men jättebra med lilla lyan är att jag hör den överallt även om den står kvar i köket

Hörde i ett program att hjärnan, även hela livet, måste tränas som vilken "muskel" som helst och bla rekommenderades korsord. Jag löser korsord med varierande framgång. Ibland kan jag allt ibland är det tvärstopp! Och Soduko....jag lyckas lösa de lätta men jag tror jag inte riktigt fattat galoppen än.....


Kanske hinner jag detta innan jag släcker nattlampan......


4 kommentarer:

  1. Jag läste också om lyckorapporten idag. Lite tveksam till hur det ska tolkas egentligen. Det beror ju på hur frågorna ställts. lycka kan vara så olika från person till person. Men vi har det utan tvekan väldigt bra i Sverige.

    SvaraRadera
  2. Funderar på att flytta till Danmark faktiskt ;)
    Skoja bara.
    Lyckolandet, tror jag finns inom det egna Jagets upplevelse och respekt för Livet självt.

    Nattnatti och Kramen från Eva

    SvaraRadera
  3. Så glad jag blev när jag läste detta hos Dig, lycka jag trodde vi låg högre. Men Danmark var lyckligare tydligen. Jag är lycklig varje dag när jag kommer ur sängen. Lite lycklig på kvällen när jag säger God natt till min gubbes fotografi. Så larvig är jag. Nu har
    barnen tagit tag i detta med hissen också. Det jag inte bliver lycklig av, är när man talar med någon och man ser att de tycker det är jobbigt. Precis som man vore mindre vetande De tycker man är jobbig. Det är konstigt med Danmark, bara man kommer över till Helsingör, så händer något. Man bliver liksom gladare så är det.

    SvaraRadera
  4. Den här undersökningen hade jag missat! Såååå roligt! Femte plats, det är inte fy skam! Roligt, men faktiskt tycker jag att många i Danmark verkar på något sätt så "tillfreds". Så då stämmer det tydligen.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera