torsdag 8 augusti 2013

Lite av varje en torsdag .......

Jag och teknik......inte helt lätt att flytta till ny lägenhet där tidigare ägare inte lämnat kvar bruksanvisningar till bla spisen.Hittade ingen på nätet heller och har mailat Electrolux.
MEN jag lär ju mig lite varje dag.
Har skrivit tidigare om att jag ibland missat stänga spisen och därför målade jag med nagellack "rött på knapparna"....är alla upp (lätt att se utan glasögonen) är plattor/ugn avstängde.
Har väl inte kollat så noga på knappen med grader tidigare

Men så plötsligt idag såg jag "OFF" på den och vred naturligtvis till detta läge (inte använt ugnen idag)
Trodde att dessa knappar bara avsåg ugnen MEN jag höll just på att koka potatis och märkte att det inte kokade som vanligt.....


Det går inte att lägga till bildtext när det blir problem med bilduppladdning.....men jag förstår nu att den knappen tydligen stänger HELA spisen......ska fortsätta testa när jag inte just ska till att äta.....Någon som har liknande funktion? Spisen är troligen gammal.....

SEN fick sången "Imse vimse spindel....." ny innebörd för mig idag. Raden ...ner faller regnet spola spindel bort.....imse vimse stiger upp igen.....Jag har FOBI för spindlar och naturligtvis kröp en spindel runt i diskhon vid samma tillfälle som ovan. Köpte färska morötter med blast och troligen var den med där.....alltså spolar och spolar jag vatten för att få bort den.....men Imse Vimse.....ja, ni fattar.....nu blev det hett om "öronen" för den för jag spolade länge och varmt och hoppas den försvann......

HAR varit en sväng till biblioteket med böckerna jag lånade. Läste ut Mari Jungstedt men hon kommer inte att bli en favorit hos mig
Grrrr

Idag lånade jag dessa tre. Jag gillar Jan Mårtensson och ska börja med den. Fick ett lästips om "Flodhästen...." men den fanns inte på mitt bibliotek så jag beställde den. Det var inte en sådan bok jag trodde men den är liten och tunn så den får väl hänga med....kanske blir det en överraskning.MER att läsa om boken här

Ikväll blir det väl "Ernst" igen.....tycker det är spännande att se årets upplaga. Kanske blir det filmen på TV8, Höstlegender. Ingen bra kritik i GP men det är ju bra skådespelare och smaken är ju olika.....


”Varje människa jag möter har något att lära mig.”
Dalai Lama

3 kommentarer:

  1. Här Du Maj, har det regnat hela dagen. Massor
    har det kommit de sade att det var en klass 2 varning. Vilken tur vi hade i går som kunde sitta ute hela kvällen. Hos Barnen var det 36 + i dag med. Såg på TV att Alicante skulle ha varmt.
    I morgon skall jag ner med en räkning på mitt
    bredband 293:. De har inte fått betalt, tacka tusan för det, jag har inte fått någon räkning alls. Försökte att ringa dem i dag och påtala
    att det är lika varje månad, att den kommer olika. men man skulle trycks 1 om man ville tala med någon, varje gång jag tryckte ,ett så kom rösten och talade om att jag ej betalat. Jag åker ner i morgon och lägger på den jag fick i dag. Usch säger jag. tänk förr när man fick tala med någon personligen. Kram från en ilsk, Hajan

    SvaraRadera
  2. förlåt att jag inte svarade på ditt bekymmer.
    Kan inte dina grabbar visa Dig hur det skall vara med spiseln. På min spisel lyser det en lampa när den är på, det kollar jag varje kväll att det är avstängt, och urtaget till TVn.
    Här luktar det bränt, men börjar att avta för nu har regnet gjort sitt, de har ju tänt på bara. för skogens skull. med insekter och dylikt.
    hej igen då

    SvaraRadera
  3. Oj, så rött och fint du har det på dina spisknappar, tänkte jag först...finns det såna också !?
    Fiffigt ju att markera dem sådär :)

    Jag har en OFF-knapp.
    Som gäller ugn, och spisplattor.
    Suveränt bra, eftersom kattor som tassar runt och inspekterar medan jag snarkar (gott) om natten, kan råka komma åt någon spisknapp annars.
    Faktiskt det absolut sista jag kollar innan jag ska sova, att det verkligen är OFF, innan jag också är det.

    Har ingen teve, än...så jag ska ta och virka lite African Flowers en stund nu :)

    Hälsningar från mej igen, haha :)

    SvaraRadera