lördag 9 augusti 2014

Finbesök i lyan....

Idag kom min svärdotter och Farmors " stora glädje"  på oväntat besök. Jätteglad blev jag förstås!!

Gårdarna på mitt område har rustats upp för flera miljoner kronor. Och det finns spännande lekytor för barnen

Fia hade roligt i sandlådan, gungställning mm



Här hörde jag hur hon räknade seven. eight, nine.......det märks redan att barnprogrammen är på engelska....
Idag har det varit lite lätt regn här men nästan ingen vind och det är såååååååå underbart att kunna andas ordentligt!!

TREVLIG HELG önskar jag er som tittar in!

4 kommentarer:

  1. Trevligt med besök och skönt att kunna andas även här .Ditt paket kom på torsdagen ,tack för det nu ska ja sätta duken där den hör hemma ,fotografera den och sedan kommer den på bloggen (sedan när vi är hemma )Trevlig fortsättning på helgen ,nette

    SvaraRadera
  2. Vilken liten söt sockertopp då, som var hos Farmor visst är det härligt. Man bliver varm i hela kroppen. Snart fyller mitt batnbarnsbarn 1 år , har fixat ett kort med en slant i, det går ju alltid åt..
    Svårt ibland när man inte kommer till en affär själv.- ha det gott

    SvaraRadera
  3. Så mysigt....Åh vad jag längtar efter mina små Göteborgare som kommer i januari:)

    SvaraRadera
  4. Alltid trevligt med sådant gulligt besök! Va bra ni hade lekparken så nära! :) Ja är det inte konstigt att de lär sig engelska så snabbt! Mina pojkar såg den tiden på He-man från Sky kanalen och lärde sig engelska supersnabbt! Jag "tvingade" dem se på finskt barnprogram... pyttsan inte ett ord lärde de sig för de ville inte! Så är det att bo på finlands- svenska landsbygden... ;) Dialekt lär man sig och engelska hi hi
    kram Maja

    SvaraRadera